ארה"ב: מיקרוסופט בסדר

משרד המשפטים האמריקאי העניק חותמת כשרות לאינטרנט אקספלורר 7 וביטל את התלונות של גוגל

ממשלת ארה"ב נתנה למיקרוסופט את ברכת הדרך לגבי תוכניותיה לתיבת חיפוש מוטמעת במערכת ההפעלה חלונות ויסטה ובכך נפנפה הצידה את החששות אותן הביעה גוגל. הממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב מסר כי תוכניותיה של מיקרוסופט לגבי שילוב החיפוש בדפדפן אינטרנט אקספלורר 7, אינן מפירות את תנאי ההגבלים. דיווח של CNET.

תלונת גוגל היתה על כך שמיקרוסופט שילבה בדפדפן אינטרנט אקספלורר תיבת חיפוש, שכברירת המחדל שולחת את המשתמשים לחפש במנוע החיפוש של מיקרוסופט בפורטל Live. לטענת גוגל, מיקרוסופט הקשתה בכוונה על המשתמשים לשנות את ברירת המחדל ובכך היא מנצלת את כוחה לרעה ופוגעת בגוגל.

משרד המשפטים האמריקאי מסר כי אנשיו ערכו בדיקה של תיבת החיפוש האמורה ומצאו כי מיקרוסופט "מכבדת את בחירותיהם הראשוניות של המשתמשים ושל יצרני המחשבים וכי ההגדרות ניתנות לשינוי בקלות רבה". בכך ביטל המשרד את תלונתה של גוגל אודות תיבת החיפוש.

באותו עניין בדיוק הגיב גם יו"ר מיקרוסופט סטיב באלמר, שהאשים את גוגל בכך שהיא מבקשת לקבל יחס מיוחד וכי היא מנסה להכריח את מיקרוסופט לשנות את האופן בו פועל החיפוש בדפדפן אינטרנט אקספלורר 7.

באלמר הכחיש את טענתה של גוגל על פיה מיקרוסופט מנסה להשיג יתרון בלתי הוגן באמצעות IE7. הוא אמר כי מיקרוסופט לא תעשה דבר כדי לשנות את ההעדפות הקיימות של משתמשים לגבי מנוע החיפוש שלהם, טענה זו, אגב, היא זו שקיבלה חיזוק מצד הממשל האמריקאי.