אסטה לה ויסטה פיירוול

חלונות ויסטה צפויה לחסל את שוק תוכנות האנטי-רוגלה והפיירוול

חבילת תוכנות האבטחה שתצורף למערכת ההפעלה חלונות ויסטה תחסל את הצורך בהרצת תוכנות אנטי-רוגלה ותוכנות פיירוול יעודיות, ובכך תביא להתמוטטות חברות תוכנה הנשענות על מוצרי האבטחה הללו. כך על פי דיווח של אתר CNET.

על פי הערכה שהוציאה חברת מחקרי השוק Yankee Group, השקת מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט תשפיע באופן דרמטי על שוק מוצרי האבטחה לחלונות, שוק שמגלגל 3.6 מיליארד דולרים בשנה. בדו"ח שהוציא האנליסט אנדריו ג'קוויט נכתב כי חברת המחקר צופה כי "ויסטה תצמק באופן משמעותי את נפח השוק לחברות תוכנה המציעות פתרונות Firewall ואנטי-רוגלה".

בניגוד לפלח שוק זה, שחרור ויסטה אינו צפוי לפגוע בשוק תוכנות האנטי-וירוס, המוערך בשווי של 2.6 מיליארד דולרים, כיוון שמערכת ההפעלה לא תכיל פתרון אנטי-וירוס פנימי משל עצמה. בתחום זה, מתכוונת מיקרוסופט למכור פתרונות אנטי-וירוס מקוונים באמצעות שירות Live OneCare אותו היא תתחיל ככל הנראה לשווק בחודש הבא.

מערכת ההפעלה ויסטה, שנודעה בתחילה בשם הקוד "לונגהורן", סבלה מדחיות רבות ובדרך גם נפלו אי אלו מאפיינים מעניינים שמיקרוסופט הגיעה למסקנה שהטמעתם תעכב את שחרורה אפילו עוד יותר. אולם בכל שנוגע לאבטחה, ויסטה תהיה מצויידת בכל מה שמיקרוסופט תכננה לה.

חברת המחקר Yankee Group מעריכה כי מספר סוגיות האבטחה הקריטיות בהן ייתקלו משתמשים יפחת ב-80 אחוזים. אך בצד זאת, מעריכה החברה כי שדרוג המערכת יגרום למשתמשים ללא מעט כאבי ראש, או כפי שהגדירו זאת מומחי החברה: "אתגרי שימושיות".

בעקבות כך ממליצה חברת המחקר למשתמשים עסקיים שלא למהר ולשרג את מערכות ההפעלה שלהן לפחות עד 2008, ולהמשיך לעת עתה להשתמש בחלונות XP שעליה מותקנת חבילת השירות SP2.