עוד פיראט נפגע

חברת שיתוף קבצים נוספת תשלם ל-RIAA סך של 30 מיליון דולר כופר

חברת Free Peers, שהייתה הבעלים והמפעילה של רשת שיתוף הקבצים BearShare, הסכימה לשלם סכום של 30 מיליון דולרים לארגון הסחר של תעשיית המוסיקה של אמריקה (RIAA) על מנת להימנע מתביעה על הפרת זכויות יוצרים, כך על פי מסמכי בית משפט שפורסמו ביום חמישי. דיווח של אתר BetaNews.

בנוסף לפיצויים הכספיים, הסכימה החברה להתפרק והבטיחה שלא להפעיל יותר שירותי הורדת מוסיקה בלתי מורשים. חברת Free Peers הייתה אחת משבע חברות שקיבלו מ-RIAA מכתבים שדרשו את סגירתן המיידית. עד עתה צייתו לדרישה זו הרשתות i2Hub ו-WinMX, ואילו הרשתות Warez P2P, Limewire, eDonkey ו-Soulseek סירבו לעשות כן.

כחלק מההסכם, תמכור החברה את שמה, את הטכנולוגיה שלה וחשוב מכל, את מאגר שמות המשתמשים שלה לחברת iMesh הישראלית, המפעילה שירות P2P חוקי. חברת iMesh הסכימה בשנה שעברה להסכם פשרה בעלות של 4.1 מיליון דולר והשיקה את עצמה מחדש בתור שירות החלפת קבצים ברישיון.

הסכם הפיצויים אליו הגיעה חברת Free Peers הוא השני בגודלו אחרי ההסכם אליו הגיעה בשנה שעברה חברת ה-P2P גרוקסטר, שהסכימה לשלם 50 מיליון דולר לאולפני הסרטים ההוליוודיים על מנת להגיע לפשרה במשפט שנגע להפרת זכויות יוצרים.