לשלם עם הסלולרי

PayPal השיקה את שירות Mobile המאפשר להעביר כספים באמצעות SMS

שירות PayPal עשה אתמול צעד היסטורי, כשהוסיף למערכת העברת הכספים המקוונת שלו, שירות חדש המאפשר להעביר כסף באמצעות הטלפון הסלולרי. השירות, הנקרא PayPal Mobile, מאפשר לשלוח כסף לחברים, לשלם בחנויות או לתרום לארגונים, פשוט באמצעות שליחת הודעת SMS או באמצעות חיוג למספר טלפון. נכון לעכשיו, השירות פתוח בפני לקוחות בארה"ב, קנדה ובריטניה.

שחרור מנשיאת אמצעי תשלום אחרים

PayPal הינו שירות המאפשר להעביר כספים מאדם לחברו, או מאדם לחנות מקוונת, פשוט באמצעות אימייל, בלי הצורך לשנע אמצעי תשלום פיסי כמו כסף מזומן או צ'קים, או הצורך לחשוף את פרטי כרטיס האשראי.

השירות התאים לעולם המסחר המקוון, המתבצע בין גופים המרוחקים זה מזה ובמיוחד למסחר בין אנשים פרטיים, שאין להם היכולת לסלוק תשלום באמצעות כרטיס אשראי. כעת, השירות החדש PayPal Mobile, יוצא החוצה לעולם האופליין ומשחרר את הלקוחות לא רק מהצורך בלשלם באמצעי תשלום מסורתיים, אלא אף מהצורך להיות מחוברים לרשת כדי לעשות זאת. גם כשקונים ספר בקניון או כשרוצים להחזיר כסף לחבר ששילם עלינו בבית הקפה, במקום לרוץ לכספומט או לשלוף את כרטיס האשראי, ניתן פשוט לשלוח SMS.

איך זה עובד?

כדי להתחיל להעביר כספים באמצעות הטלפון, יש צורך בפעם הראשונה להתחבר לאתר, לשייך לחשבון המשתמש מספר טלפון ולקבוע קוד סודי בן 4 ספרות. כדי לשלוח כסף, יש לכתוב הודעת טקסט המורכבת מהמילה send, מהסכום לתשלום וממספר הטלפון של המקבל. לדוגמה: send 5 to 4150001234. את ההודעה יש לשלוח למספר 729725, שעל פי השיטה האמריקאית מייצג את המילה “PayPal”.

לאחר משלוח ההודעה, המערכת מתקשרת לשולח ומבקשת ממנו להקיש גם את המספר הסודי. רק אם ישנה התאמה בין המספר הסודי שנשלח לזה שנקבע מראש, תתבצע העברת הכספים בפועל.

דרך נוספת לשלם היא כאשר מופיע האיקון Text To Buy לצד פרסומות. אם למשל אתם חושקים בדיסק המפורסם על גבי שלט חוצות, או בתיק המופיע במגזין אופנה, במקום לגשת לחנות פיסית או להתחבר לאינטרנט ולקנות שם את המוצר, ניתן פשוט לשלוח הודעת טקסט עם הקוד הסודי. המוצר ישלח לכתובת הרשומה בחשבון ה- PayPal.

בזכות תפוצת הטלפונים הניידים

נתון מענין הוא שאין זו הפעם הראשונה שב- PayPal מציגים שיטת תשלום באמצעות מכשירים ניידים. למעשה, הרעיון הראשוני שבעקבותיו קמה החברה ב-1998, היה להעביר כסף באמצעות מחשבי כף יד. אולם אז נראה שהרעיון הקדים את זמנו היות ומספר המכשירים הניידים היה מועט והוא נדחק לטובת שירות מבוסס רשת.

אולם כעת, "עם הפופולריות הגואה של טלפונים ניידים, מעולם לא היה זמן טוב יותר כדי לשלב את עולם המסחר האלקטרוני עם מכשירים ניידים", הסביר נשיא החברה, ג'ף ג'ורדון.