אפל רוצה XP

עכשיו זה רישמי: אפל שחררה תוכנה שמאפשרת להתקין את מערכת ההפעלה המיקרוסופטית במחשביה. "לא היתה לנו ברירה, הלקוחות דרשו"

מהיום (ד') כבר אין צורך להשתמש באמולטורים מסובכים או בתוכנות מחתרתיות בכדי להריץ חלונות XP על מחשבי מקינטוש. זאת מאחר שאפל עצמה החליטה לאפשר ללקחותיה להריץ על גבי החומרה מתוצרתה, את מערכת ההפעלה של מתחרתה הגדולה.

בזכות מעבדי אינטל

השעטנז המוזר הזה בין חומרה של אפל לבין מערכת הפעלה של מיקרוסופט, מתאפשר הודות לכך שאפל הפסיקה לאחרונה להשתמש במעבדים של IBM והתחילה להשתמש באלו של אינטל, שמשמשים גם במחשבי ה-PC הביתיים. מהרגע הזה, לאחר שמערכות ההפעלה של אפל ושל מיקרוסופט עובדות על אותם שבבים, התאימות והדילוג בינהן נראה לפתע אפשרי.

מאז שיצאו לשוק מחשבי המק-אינטל, האקרים ראו זאת כאתגר להצליח להריץ חלונות על מחשבי מק. לפני כשבועיים הצליחו שני האקרים לבצע את המשימה במסגרת תחרות וזכו בפרס בסך 13,584 דולר שנאסף מכספי תרומות. לא יהיה זה מופרך לנחש שהצלחתם עודדה את אפל לשחרר פתרון רשמי משל עצמה.

הלקוחות דרשו

התוכנה, אותה שיחררה היום אפל, נקראת Boot Camp והיא זמינה להורדה בחינם לתקופה מוגבלת. בעתיד אפל תשלב אותה אפל כפיצ'ר במסגרת "לאופרד", הגרסה העתידית של ה- Mac OS שתוצג לראשונה באוגוסט הקרוב בכנס מפתחים.

Boot Camp מאפשרת ליצור במק כונן נפרד המוקדש לחלונות XP וזאת מבלי לפגוע במערכת ההפעלה הקיימת כבר על המחשב או במידע השמור עליו. עם איתחול המחשב, המשתמש או המשתמשת יוכלו לבחור באיזו ממערכות ההפעלה להשתמש. הדרישות לכך הן דיסק התקנה חוקי של חלונות XP עם Service Pack 2, בנוסף ל-10GB פנויים לפחות בדיסק, וכמובן מחשב מק מבוסס אינטל.

באפל דואגים להבהיר כי הם לא תומכים במוצר של מיקרוסופט בחשק רב. "לאפל אין שום כוונה או תוכנית למכור או לתמוך בחלונות, אבל לקוחות רבים ביטאו את שאיפתם להריץ את מערכת ההפעלה הזו על החומרה העדיפה של אפל, כעת, לאחר שאנחנו משתמשים במעבדי אינטל", אמר פיליפ שילר, סמנכ"ל שיווק בינלאומי של החברה.

אותם וירוסים מוכרים

האם מהלך זה יביא לגידול בנתח השוק של מחשבי המק? מצד אחד, האפשרות להינות משני העולמות עשויה לפוגג חששות של לקוחות פוטנציאלים רבים, שהיו רוצים לרכוש לעצמם מק אולם פוחדים לאבד את היכולת לעבוד עם תוכנות מותאמות חלונות. כך שמתבקש כי בקרוב יהיה גל הגירה משמעותי מ-PC למק.

מצד שני, אפל עלולה לסבול מהחוליים שמביאה איתה המערכת של מיקרוסופט. למחשבי מק יש עד כה שם של מחשבים יציבים ונקיים מווירוסים, שם שעלול להיפגע מהמוניטין הגרוע של XP. באפל דואגים להבהיר כי אם אכן יקרה דבר כזה, האחריות אינה מוטלת עליהם. "חלונות על מק היא כמו חלונות על PC. המשמעות היא שמערכת ההפעלה תהיה פגיעה מפני אותן התקפות המוכרות לנו כבר מעולם החלונות", כותבת אפל בדף הבית של Boot Camp ושולחת את המשתמשים לדף האבטחה של מיקרוסופט, כדי לעדכן את מחשביהם עם שלל טלאי האבטחה שלה.