פיירפוקס: אחד מעשרה

דפדפן הרשת החינמי והפתוח הצליח לעבור את רף עשרת האחוזים

דפדפן הרשת הפתוח Firefox הצליח לכבוש בחודש מרץ יותר מעשרה אחוזים משוק דפדפני הרשת, כך עולה מדו"ח סטטיסטי שפרסמה חברת Net Applications, העוסקת במחקרים כלכליים ברשת. פיירפוקס החזיק ב-10.5 אחוזים מהשוק במרץ, זאת לעומת 9.75 אחוזים בפברואר. דפדפן האינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט ממשיך להוביל את השוק עם 84.7 אחוזים. דיווח של אתר BetaNews.

על פי דו"ח של חברת אנליסטים אחרת, לעומת זאת, פיירפוקס עבר את עשרת האחוזים כבר בנובמבר בשנה שעברה. חברת OneStat.com דיווחה בנובמבר כי דפדפני מוזילה השונים (שפיירפוקס הוא המוביל ביניהם ברוב מוחץ) הגיעו ל-11.51 אחוזים מהשוק, זאת בהסתמך על דגימת שני מיליון גולשים ממאה חברות שונות.

למרות ההבדלים בין שני המחקרים, מה שברור הוא שפיירפוקס ממשיכה להשיג דריסת רגל (ואף יותר מכך) בשוק הדפדפנים, כאשר הדבר נכון במיוחד מחוץ לארה"ב. דפדפן ה-IE של מיקרוסופט ממשיך, לעומת זאת בדעיכה איטית. בחודש נובמבר שעבר החזיק IE ב-86 אחוזים מהשוק, ואחיזתו בשוק נחלשת בהדרגה בכל חודש, למעט דצמבר 2004, אז הוא עמד על 90.31 אחוזים.

במקום השלישי בין הדפדפנים נמצא דפדפן הספארי של חברת אפל, שמחזיק 3.34 אחוזים מהשוק. את המקום הרביעי מאכלס דפדפן נטסקיים עם 1.05 אחוז, כשאחריו משתרכת אופרה עם 0.54 אחוזים.