עד המפרסם האחרון

גוגל מרחיבה את הפרסום בשירות המפות שלה ורוצה שתחפשו בעזרתה גם בטלוויזיה שלכם

גוגל השיקה פיצ'ר חדש בשירות המפות שלה, המאפשר למפרסמים להציג מודעות מילים המקדמות את עסקיהם בהתאם לחיפושי המפות של הגולשים. המודעות מופיעות בצורת דגלונים קטנים על המפה, אשר לחיצה עליהם מגדילה אותם וחושפת, בנוסף לכתובת ומספר טלפון, גם תמונות, לוגואים וקישור לאתר הבית של המפרסמים. דיווח של אתר BetaNews.

איך זה פועל? גוגל מאפשרת למפרסמים לרכוש מילות חיפוש, באופן דומה למנגנון ה-Adwords הטקסטואלי שלה. רשת חנויות הספרים ברנז אנד נובל את רכשה את המילה "ספרים", כך שמי שיחפש "Philadelphia Books", לדוגמא, יקבל את חנות הרשת כאחת מהתוצאות הראשונות.

מגוגל נמסר כי היא פותחת את השירות בפני כל מפרסם שיהיה מעוניין להופיע בשירות המפות, המכסה בינתיים את ארה"ב, קנדה ובריטניה. בעתיד מתכוונת גוגל להוסיף אפשרות ליצור קשר באופן ישיר עם המפרסמים באמצעות תוכנת המסרים המידיים או באמצעות שיחת VOIP, אולם נכון לעכשיו מדובר בתוכניות עתידיות בלבד.

גם בטלוויזיה

בתוך כך, פרסם BetaNews ידיעה נוספת על כך שגוגל פרסמה מודעת דרושים המחפשת אחר מנהל מוצר בתחום הטלוויזיה המקוונת (IPTV). החברה סירבה למסור פרטים לעיתונות אודות מיזמי הטלוויזיה שלה, אולם קריאה במודעה עצמה מגלה שגוגל בהחלט מעוניינת לקחת את עסקי הפרסום אל מעבר לגבולות המחשב.

"אתם תובילו את חזון המוצר ואת הוצאתם לפועל של פרויקטים שיאפשרו שימוש בטכנולוגיות החיפוש והפרסום של גוגל על מנת להעשיר את חווית המשתמשים במכשירי הטלוויזיה", נכתב בתיאור המשרה. למרות שתיקתה של החברה, ניתן ללמוד מהמודעה כי היא בהחלט מתעניינת בתחומים של שידורי וידאו לפי דרישה (VOD), מקליטי DVR (TiVO) וממירי IPTV.