סערה ב-HP ישראל

מנכ"ל הסניף הישראלי של HP כועס על ההחלטה של חברת האם לפטר אותו ומאיים: הפיטורים חושפים את HP לתביעת ענק

המשק הישראלי סער בסוף השבוע. חברת HP העולמית עומדת להדיח מתפקידם 14 בכירים בסניף הישראלי וביניהם גם את המנכ"ל – גיל רוזנפלד. החברה העולמית מאשימה את בכירי הסניף הישראלי בחריגה חמורה מנהלי החברה ובלא פחות מאשר הפעלת שוק אפור.

על פי טענת חברת HP העולמית, הסניף הישראלי חרג מהאישורים שניתנו לו ושיווק שרתים גם במדינות שכלל לא היה לו אישור לפעול בהן. באופן זה, כך על פי האשמות, עקף הסניף הישראלי את הסניפים הרשמיים שכן מאושרים לפעול באותם המקומות. עוד מואשם הסניף הישראלי, כי הצליח להציע תעריפים מוזלים ללקוחותיו הלא מורשים בחו"ל, משום שעקף את חברת האם וקנה ציוד זול יותר ממפיצים אחרים.

חקירתה של חברת HP העולמית החלה באמצע חודש פברואר, אז הגיעה לארץ משלחת כדי לחקור את הבכירים בסניף המקומי. הערב (מוצאי שבת) צפוי להיערך שימוע לעובדי החברה ומחר המשלחת אמורה לפרסם את תוצאות השימוע. אם לא תהינה הפתעות, תדיח החברה האם את הבכירים מהסניף המקומי באופן סופי .

"ההנהלה נפלה קורבן להטעיה"

בסניף הישראלי רחוקים מלהשלים עם ההחלטה. במכתב חריף שפרסם גיל רוזנפלד לעיתונות, אמר כי הוא "מצר על כך שההנהלה העולמית נפלה קורבן להטעיה מצד גורמים בעלי עניין שהוליכו אותה שולל" עוד הוא מוסיף כי "לו היתה נעתרת ההנהלה העולמית להצעתו של המנכ"ל לסייע לה בחקירה, היתה מתגלה לה התמונה האמיתית".

אומנם לא ברור מהי בדיוק ה"תמונה האמיתית" בעיני רוזנפלד, אולם הוא שותל במכתב האשמות מרומזות: "הנהלתה הבכירה של חברת HP ישראל, בראשות המנכ"ל גיל רוזנפלד, תמהים מי עומד מאחורי ההאשמות המפורטות – וחסרות הביסוס העובדתי - שהופצו בתקשורת, אודות מנכ"ל החברה והנהלתה הבכירה, בלי שאף אחת מהאשמות אלה, או ביסוס עובדתי שלהן, נמסרה למי מביניהם".

"הפיטורים חושפים את HP לתביעת ענק"

עוד מזכיר המנכ"ל הישראלי שני עובדים, ששמם לא הוסגר, שבחקירה שהתקיימה התגלה כי הגישו דיווחים כוזבים אודות נתוני המכירות שלהם וכי העמלות שהם קיבלו שולמו להם שלא כדין. ואולם, למרות שמנכ"ל החברה ביקש להעביר את העובדים לאלתר מתפקידם, יאן זאדאק, סגן נשיא HP אירופה, הורה שלא לפעול נגד אותם עובדים. "תמוה שעובדים אלה אינם נמנים על 14 המנהלים המפוטרים", כותב רוזנפלד.

כמו כן, שולח רוזנפלד איום לחברת HP העולמית: "מייל הפיטורים שנשלח להנהלה הבכירה של HP ישראל, בראשות מנכ"ל החברה גיל רוזנפלד, מהווה הפרה בוטה של הדין בארה"ב, באירופה ובישראל, וחושף את חברת HP העולמית, לתביעות ענק מצד הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל".