ה- iPhone בדרך?

בכירים בתעשיית ההי-טק בטייוואן טוענים שאפל עובדת על iPod סלולרי

אפל מתכננת להשיק טלפון עם יכולות iPod, המכונה "iPhone". כך טוענים מנהלים בכירים בתאגיד BenQ, שביקשו לשמור על אנונימיות. לטענת הבכירים, תוכניותיה של אפל אינן סוד בקרב יצרניות הרכיבים האלקטרוניים בטייוואן.

"טלפון-iPod בהחלט בדרך", אמרו הבכירים למגזין הטכנולוגיה האוסטרלי Smart House. לדבריהם, BenQ לא תייצר אותו, היות והיא מתחרה של אפל, אולם כמה מהספקיות של החברה קיבלו פניות מאפל לצורך יצור החלקים. עוד נאמר כי רבים בתעשיה הטייוואנית עוסקים בשאלה האם הם יוכלו לעמוד בקצב אספקת החלקים הדרוש, במידה והטלפון יצליח. לדבריהם, המכשיר אמור לצאת לשוק בעוד חודשים ספורים.

אין זו הפעם הראשונה שאפל עושה צעד בעולם הסלולר. בספטמבר 2005 הושק ה-Rokr, טלפון סלולרי עם נגן iTunes. אולם בעוד שמכשיר זה היה יותר של מוטורולה מאשר של אפל, הפעם מדובר על טלפון שממותג כולו תחת שמה של אפל.

הספקולציות החלו

עד לא ברור מי תהינה היצרניות שייבנו בפועל את המכשיר, אולם שני שמות הוזכרו בכל זאת. השם הראשון הוא שמה של חברת Hon Hai Precision, שיש שטוענים כי היא זו שקיבלה את החוזה לבניית המכשיר. עוד נטען כי גם חברת Taiwan Green Point Enterprises, שכבר עכשיו מייצרת את אריזות הפלאסטיק של ה-iPod, נמצאת במגעים עם אפל בקשר ל-iPhone.

האנליסטים גם כבר החלו לשער מה יהיה תאריך השקת המכשיר. בחברת המחקר Piper Jaffray מנחשים כי המכשיר יצא לשוק בשנה הבאה. בחברת המחקר J.P. Morgan, לעומת זאת, אומרים כי לדעתם הטלפון המנגן יכול לצאת אפילו כבר ברבעון האחרון של 2006.