המלך עירום

טום וונדטה בן ה-16 הצליח להחדיר ידיעה פיקטיבית לגוגל ניוז

מסתבר כי הדרך לפרסם ידיעות בשירות החדשות של גוגל ולהציג אותן כאמיתיות ורשמיות, היא לא מסובכת כפי שהיה ניתן לצפות. את הנקודה הוכיח יפה נער בן 16 בשם טום וונדטה, שהצליח להשתיל ב- Google News ידיעה פיקטיבית, כך מדווח הבלוגר פיליפ לנסן.

בידיעה שפרסם הנער, היה כתוב כי "חברת גוגל שכרה את שירותיו של טום וונדטה, נער בן 15". בידיעה גם מצוטט לארי פייג' (המכונה בטעות "מנכ"ל גוגל" במקום מייסד), כאומר ש"התלמיד יקבל משכורת מופחתת שתופקד בחשבון בנק מיוחד לצורך לימודיו העתידיים". בהודעה נמסר כי הנער נשכר לעבוד במחלקת האבטחה של Gmail.

את הידיעה פרסם וונדטה באמצעות אתר הנקרא i-newswire, המאפשר לפרסם דרכו הודעות לעיתונות בחינם. משם הגיעה הידיעה לשירות החדשות של גוגל, הסורק מידי יום אלפי מקורות מידע באופן אוטומטי.

לאחר הפרסום בגוגל ניוז, הידיעה התפשטה והגיעה, בין היתר, גם לאתר חדשות הטכנולוגיה Digg, מה שגרר ללא מעט תגובות נזעמות מצד הגולשים. לאחר שהבין עד כמה רחוק הגיע התעלול שלו, החליט וונדטה להעלות בבלוגו פוסט התנצלות.

"אפילו התחפשתי ללארי פייג'"

"כל מי שמכיר אותי בחיים האמיתיים, יודע שאני מעריץ נלהב של גוגל. אני מתכוון, אפילו התחפשתי ללארי פייג' בהאלווין" , כותב וונדטה בבלוגו. עוד הוא מספר כי כל מה שרצה היה למתוח את חבריו. הוא מוסיף כי לאחר הפרסום, הוא זכה להתעניינות רבה וחיכו לו מכתבים רבים בתיבת הדואר ובקשות חברות רבות ב- Myspace.

הנער אף כתב בבלוג התנצלות ישירה לגוגל "אני מתנצל על פרסום הודעת השווא ואני רק יכול לקוות שדבר יעזור לפתור את הבאג, כך שאף אחד אחר לא יוכל לעשות משהו בדומה למה שאני עשיתי, בגלל שהוא יתחרט על כך, כפי שאני מתחרט על כך עכשיו".

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, הידיעה המקורית הוסרה משירות i-newswire, אולם היא עדיין נמצאת ב- Google News.