רות ומיכאל האפרתי הולכים לכלא

בני הזוג שעומדים מאחורי פרשת הסוס הטרויאני נשלחו למאסר, בעקבות הסכם טיעון

עשרה ימים לאחר שהוגש כתב האישום נגד בני הזוג רות ומיכאל האפרתי העומדים מאחורי פרשת הסוס הטרויאני, הוגש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב הסכם טיעון. על פי ההסכם, בני הזוג יודו במרבית המעשים המיוחסים להם ובתמורה יקבלו הקלה מסוימת בעונש.

רות האפרתי, תבלה את הארבע השנים הקרובות בבית הכלא. בעלה מיכאל, ישב מאחורי סורג ובריח במשך שנתיים. כמו כן, כל אחד מהם מחוייב לשלם פיצויים בשווי מיליון שקלים כל אחד.

הסיבה להבדלים בעונשים היא שלמרות שמיכאל היה זה שפיתח את תוכנת הסוס הטרויאני שהוחדרה למחשבי הקורבנות, היתה זו אישתו רות שהיתה "הרוח החיה" בפרשה. היא הואשמה בתשעה סעיפים ובינהם ביצוע עברות מחשב, עבירה על חוק האזנות הסתר, ביצוע דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. מיכאל הואשם בסיוע לעברות אלו.

הפרשת שהסעירה את התעשיה הישראלית

פרשת "הסוס הטרויאני" התפוצצה בנובמבר 2004, לאחר שהסופר אמנון ז'קונט התלונן במשטרה על חדירה מסתורית למחשבו. ז'קונט טען כי פרקים מספרו החדש, שהיו שמורים אך ורק על מחשבו הפרטי, פורסמו באינטרנט. במהלך החקירה של מקרה ז'קונט, הלכה ונחשפה פרשה בה מעורבים בכירים בתעשיה הישראלית אשר ריגלו במחשבי החברות המתחרות.

על פי החשד, בני הזוג האפרתי השתילו את תוכנת הריגול התעשייתי שפיתחו במחשביהן של חברות בכירות במשק ועשו זאת באמצעות שלושה משרדי חקירות. מבין קורבנות הריגול היו גלובס, מי עדן, רני רהב, HOT, שטראוס-עלית ושקם אלקטריק. עבור כל קורבן קיבלו בני הזוג מהחוקרים הפרטיים 2,000 ליש"ט.

לא הסתיימו התהליכים נגד הבכירים שהזמינו את הריגול ומשרדי החקירות החשודים גם הם בפרשה.