משחקים ושפעת העופות

ממשלת ארה"ב לא מתייאשת: הסנאט הורה למרכז לחקר מחלות לנסות להוכיח הקשר בין משחקי מחשב לאלימות אצל ילדים

קומץ סנאטורים, הידועים כמעריצים קטנים מאוד של תעשיית משחקי הווידאו, הצליחו לשכנע את הסנאט לנקוט צעד ראשון לקראת פעולה ממשלתית כנגד התעשייה. דווח של אתר CNET.

הסנאטורים הדמוקרטים ג'וזף ליברמן מקונטיקט, הילארי קלינטון מניו-יורק ודיק דורבין מאילינוי, שיכנעו את ועדת הסנאט לאשר הזמנה של מחקר מקיף אודות "השפעת צריכת המדיה האלקטרונית", שינוהל על ידי המרכז לפיקוח ושליטה על מחלות (ה-CDC, גוף שבדרך חוקר מחלות כמו אבולה ושפעת העופות).

למרות שהחקיקה החדשה, ששמה "החוק לקידום מחקר מדיה וילדים", אינה כוללת מגבלות כלשהן, עושה רושם שהיא מנסה לסלול דרך למגבלות שכאלו. מטרת המחקרים היא לחשוף קשר בין משחקי מחשב לבין אלימות אצל ילדים, לאור שורה של פסיקות בית משפט שמנעו העברת חוקים נגד חברות המשחקים בשל העדר ראיות מוצקות המוכיחות קשר שכזה.

"מדובר בצעד משמעותי שיסייע להורים להשיג את המידע לו הם זקוקים לגבי השפעת המדיה על ילדיהם", אמר ליברמן לאחר ההצבעה בוועדת הסנאט לענייני בריאות, חינוך, עבודה וגמלאות.

הצעת החוק המקורית ביקשה להקציב 90 מיליון דולרים לטובת המחקר, אולם רוב סוויקי, מזכיר העיתונות של הסנאטור ליברמן, אמר כי הוועדה אישרה את הצעת החוק מבלי לנקוב בסכום מסויים וציין כי נתון זה יתווסף בשלב מאוחר יותר.