לפרוץ? זה לא חינוכי

בפעם הראשונה זה הצליח. בפעם השניה מישהו באוניברסיטת וויסקונסין כבר דאג לסגור את תחרות הפריצה למחשבי מאק

תחרות פריצה למערכת ההפעלה OS X של מקינטוש, שיזם מהנדס מערכות מחשוב באוניברסיטת וויסקונסין עלה על שרטון, לאחר ששלטונות האוניברסיטה החליטו שהם עלולים להסתבך בגללו. דיווח של אתר CNET.

דייב שרודר הזמין ביום שני האחרון האקרים לפרוץ למחשב מק-מיני שהוא חיבר לרשת המחשבים של האוניברסיטה. שרודר הכריז על אתגר הפריצה, שהיה אמור להיות זמין עד ליום שישי בלילה, כתגובה לאתגר קודם שפורסם, אשר לדעתו היה קל מדי.

אולם האירוע לא הספיק להגיע אל קיצו הטבעי והסתיים כבר ביום שלישי, לאחר שמנהלת המידע הראשית של האוניברסיטה אנני סטונדן, החליטה שהוא מסכן את המוסד ואת רשת המחשוב שלו.

"אתגר ה-OS X לא היה פעילות שאושרה על ידי האוניברסיטה", מסר דובר האוניברסיטה ברייאן ראסט. "לאחר שהדבר הגיע לידיעת מנהלת המידע שלנו, היא שמה לו קץ. הדאגה העיקרית שלנו היא לבטיחות הרשת ושירותי האוניברסיטה."

ראסט אמר כי "כוונתו של דייב הייתה טובה, אבל הוא הריץ את המבחן באופן עצמאי. אם הוא רוצה להמשיך אותו, הוא צריך לעשות זאת באופן עצמאי ולא להשתמש במערכות של האוניברסיטה".

אתגר הפריצה עבר בשלום, אמר ראסט, ורשת המחשבים של האוניברסיטה לא הייתה תחת סיכון. האוניברסיטה, שדאגה להרחיק את עצמה מאחריות לסיפור, הביעה את התנצלותה בפני קהילת המקינטוש.

שרודר עצמו אמר כי הוא מתכנן לפרסם פרטים על נסיונות הפריצה שנעשו למחשב המק שלו. המחשב היה מחובר לרשת במשך יותר מ-30 שעות, וככל הנראה, לא הצליחו לפרוץ אליו ולגרום לו נזק.

על האתגר, כאמור, הכריז שרודר בעקבות אתגר קודם, במסגרתו הצליח האקר אנונימי לפרוץ ולסכן את מערכת ההפעלה OS X כ-30 דקות לאחר תחילת התחרות, באמצעות ניצול פרצה בלתי ידועה. אולם באתגר הראשוני ניתנה להאקרים גישה ברמת משתמש למערכת, לעומת שלילת גישה מוחלטת במקרה הנוכחי.