מודיעין לכולם ובחינם

בקרוב ברשת: מודיעין 144 מעודכן וחינמי, שיכיל את כ-ו-ל-ם. וזה כולל גם את חברות הסלולר

משרד התקשורת עומד לחייב את חברות התקשורת הגדולות בישראל להסדיר את שירותי המודיעין שהן מציעות לציבור הרחב. המשרד עומד לקיים שימוע, בו הוא יודיע על דרישתו מכל מפעילי הטלפוניה הניידת והנייחת בישראל, לספק שירותי מודיעין מאוחדים ברשת האינטרנט לכלל הציבור, בחינם.

השירות אותו דורש משרד התקשורת להקים יינתן באמצעות אתר אינטרנט מאוחד, שיופעל על ידי כלל המפעילים במשותף. לא נפסלה גם האפשרות להקים מספר אתרי גישה נפרדים, שכל אחד מהם יקושר אל מאגרי הנתונים של כלל המפעילות, כך שבשאילתה יחידה יוכל לקבל הפונה את כל מספרי הטלפון של המנוי המבוקש בכל החברות, ובלבד שמספרים אלו אינם חסומים.

בנוסף לאתר הגישה החינמי, מתכוון משרד התקשורת להורות למפעילות הטלפוניה להקים מוקד טלפוני (אחד משותף לכל החברות או מוקד לכל חברה) שיהיה זמין לציבור בתשלום סביר. שירות המודיעין שיינתן במוקד או מוקדים אלו יהיה מאוחד, מה שאומר שלקוח שפונה למוקד של חברה אחת, יוכל לקבל מידע לגבי מספר טלפון של כל מנוי טלפוניה בישראל, בין אם הוא מנוי של מפעיל נייח ובין אם הוא מנוי של מפעיל נייד.

בנוסף לשירותים הללו, יוכלו מפעילות הטלפוניה לספק את שירותי המודיעין באמצעים נוספים כגון: הודעת SMS, דואר אלקטרוני ואינטרנט סלולרי. כולם בתשלום סביר.

משרד התקשורת גם מתכוון, במסגרת השימוע, לחייב את כל המפעילים להעלות את מודעות הציבור הרחב לשירותי המודיעין הניתנים על ידם בחינם זאת לעומת המצב הקיים כיום, בו מרבית האוכלוסיה כלל אינה יודעת על קיומם של שירותי המודיעין החינמיים שחברות הסלולר מפעילות באינטרנט בצורה חשאית למדי.

משרד התקשורת מבקש ליישם את התיקון בתוך כשלושה חודשים. המשרד הקציב לחברות התקשורת להגיש את עמדתן לגבי השימוע עד ה-21 במרץ.