מפסיקים להתחבר לאינטרנט

סקר חדש מגלה ששוק האינטרנט בארה"ב הגיע לרוויה - רק אחוז קטן ממי שלא מחוברים לרשת מתכוונים להצטרף בקרוב

סקר חדש שנערך בארה"ב מגלה כי רוב מוחץ של בתי האב במדינה שעד עכשיו לא התחברו לרשת, גם אינם מתכוונים לעשות זאת בעתיד הנראה לעין. כך מדווח אתר NewsFactor.

חברת חקר השווקים Park Associates סקרה אלף בתי אב אודות הרגלי השימוש שלהם באינטרנט ומצאה כי 36 אחוזים מהם אינם מחוברים כלל לרשת האינטרנט. למרבה ההפתעה התברר כי רק שני אחוזים מאלו שאינם מחוברים, מתכוונים להתחבר לשירות אינטרנט כלשהו עד סוף השנה.

אם מתרגמים את הנתון הזה לכלל אוכלוסיית ארה"ב, ניתן לומר כי 39 מיליון בתים בארה"ב לא ממש מתכוונים להתחבר בקרוב לרשת האינטרנט, אם בכלל. בחברה ציינו כי נתונים אלו עשויים להצביע על כך שבארה"ב מוצה כמעט לחלוטין פוטנציאל החדירה של האינטרנט, ולמעשה כל מי שמעוניין להתחבר לרשת כבר עשה זאת.

הפתעה נוספת אירעה כשהתברר שבניגוד לדעה הרווחת, לפיה עלויות שירותי הרשת הן הסיבה העיקרית לפער הדיגיטלי בארה"ב, רק 4 אחוזים מקרב בתי האב הבלתי מחוברים תלו במחיר את הסיבה שאינם מחוברים.

מה כן מונע מהם להתחבר? רבים מבין הנשאלים ציינו כי כלל אין להם צורך להתחבר לרשת בבתיהם, כיוון שכבר יש להם חיבור במקום עבודתם. אחרים ציינו כי הם פשוט לא מעוניינים בשום דבר מהרשת. שמונה אחוזים מקרב הנשאלים ציינו כי הם אינם יודעים כיצד השתמש באינטרנט ואילו 39 אחוזים תלו את התנזרותם ב-"סיבות אחרות".

מצמצמים את הפער

בתוך כך דיווח פרויקט Pew לחקר האינטרנט והחיים האמריקאיים, על צמצום הפער הדיגיטלי בחיבורי פס רחב בין איזורי הספר לבין הערים. בתום 2005, ל-24 אחוזים מקרב האמריקאים החיים באיזורי ספר היה חיבור מהיר לאינטרנט, לעומת 39 אחוזים מקרב האמריקאים הבוגרים החיים באזורים העירוניים. מדובר בצמיחה מרשימה, לעומת שנת 2003, בה אך ורק לתשעה אחוזים מקרב האמריקאים החיים באיזורי ספר היה חיבור מהיר לאינטרנט, לעומת 22 אחוזים מקרב אחיהם העירוניים.