גוגל תקים מרכז פיתוח בחיפה

החברה הודיעה כי תפתח בהמשך השנה מרכז מחקר ופיתוח ראשון בישראל

ענקית החיפוש גוגל הודיעה הבוקר (ג') כי היא עומדת לפתוח מרכז מחקר ופיתוח בישראל. מדובר בצעד שני של גוגל בישראל, לאחר שלפני כחצי שנה פתחה החברה סניף מקומי בישראל שהתמקד עד כה בשיווק ופרסום.

המרכז החדש יהיה חלק מתוכנית ההשקעות הנמשכת של גוגל מחוץ לגבולות ארה"ב. בראש המרכז תעמוד יואלי מארק, שעבדה במשך שנים רבות כמנהלת מחקר בכירה בתחום ההנדסה בחברת IBM.

מרכז המו"פ החדש ייפתח ברבעון השני של 2006 בחיפה, והחברה נמצאת עתה בשלב גיוס עובדים. גוגל מסרה כי היא מעוניינת ליצור שותפויות ארוכות טווח עם מוסדות ואוניברסיטאות בישראל וכי היא ממשיכה לתור אחר מיקומים נוספים למרכזים הנדסיים עתידיים של החברה.

"בישראל בסיס חזק של כישורים הנדסיים גבוהים, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי להקמת מרכז מחקר ופיתוח", אמר אלן יוסטאס, סמנכ"ל ההנדסה של גוגל. "אני שמח שיואלי מצטרפת לגוגל. מינויה לתפקיד ממחיש את מחוייבותינו למחקר ופיתוח של מוצרים ולהרחבת פעילויותינו העסקיות הבינלאומיות במזרח התיכון ובכלל".

מרכז המו"פ החדש של גוגל יהיה מרכז המו"פ הראשון שלה במזרח התיכון. מרכז זה מצטרף למספר הולך וגדל של משרדי הנדסה של החברה ברחבי העולם בערים: טוקיו, ציריך, בנגאלור שבהודו, ניו-יורק, סנטה מוניקה שבקליפורניה, קירקלאנד שבוושינגטון ומאונטיין ויו שבקליפורניה.