השם הרשמי: אופיס 2007

מיקרוסופט הסגירה פרטים ומחירים על חבילת התוכנות המשרדיות החדשה שלה, שעד לא מזמן כונתה "אופיס 12"

בניגוד להימורים שונים שאמרו כי מיקרוסופט תקרא לחבילת תוכנות האופיס העתידית שלה בשם "אופיס ויסטה", בדומה לשם "חלונות ויסטה", יהיה שמה של החבילה דווקא "אופיס 2007". כך עולה ממסמך שפרסמה מיקרוסופט אודות חבילת התוכנות, שעד לא מזמן כונתה בשם הקוד "אופיס 12".

מלבד ההכרזה על השם, מיקרוסופט גם מסרה כמה פרטים על המחירים ועל התכולה של האופיס, שתצא במהדורות שונות המיועדות לקהלים שונים. העיקרון שמוביל את תמחור החבילה הוא שמירה על מחירים דומים לאלו של חבילת האופיס הקודמת, אופיס 2003, שיצאה לפני 3 שנים. "אנחנו לא צופים שהלקוחות יבחינו באיזה שינוי משמעותי בתמחור שלנו", אמר פרי מונסל, מנהל פרויקטים בחברה, דיווח Cnet.

כמה מהדורות

חבילת האופיס הסטנדרטית תעלה 399$ וחבילה המקצועית תעלה 499$. כמו כן תהיה מהדורה בסיסית שתוצע לתלמידים ולמשתמשים ביתיים תמורת 149$. במהדורה רזה זו לא תשולב תוכנת האאטלוק, אולם כן תמצא בה תוכנת הפתקיות OneNote.

כמו כן, תהינה גם שתי גרסאות יקרות יותר, אותן רק עסקים יוכלו לרכוש, אשר מחירן לא הוסגר. הראשונה היא Professional Plus, שתכלול בנוסף לתוכנות האופיס הסטנדרטיות, גם תוכנות נוספות המיועדות לעסקים, כמו תוכנת המסרים המידיים Office Communicator ותוכנת InfoPath ליצירת טפסים.

המהדורה העסקית השניה תקרא Enterprise והיא תשלב, בין היתר, גם את תוכנת Groove המיועדת לסנכרון עבודת צוות בזמן אמת. תוכנה זו פותחה על ידי חברה בשם זה, שנרכשה על ידי מיקרוסופט ושהעומד בראשה, ריי אוזי, מונה לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות במיקרוסופט ומתפקד כגורו לענייני שירותים מקוונים.

נציגי מיקרוסופט חזרו על הדברים אותם הם אומרים בכל הזדמנות, כי בעיניהם האופיס 2007 הינו השדרוג המשמעותי ביותר של אופיס בעשור האחרון. מבין החידושים הבולטים ביותר בחבילה זו ישנו ממשק משתמש שונה לגמרי מסרגלי הכלים המוכרים מהגרסאות הקודמות. החבילה אמורה לצאת לשוק היכנשהו במחצית השניה של השנה.