תולעת ראשונה בתפוח

התגלה וירוס תולעת ראשון שנכתב במיוחד למערכת ההפעלה Mac OS של אפל

האם וירוסי המחשבים מתחילים לפתח טעם חדש ומשנים מהרגלם לתקוף כמעט אך ורק את מערכת ההפעלה "חלונות"? בימים האחרונים התגלה וירוס תולעת ראשון שנועד לתקוף באופן
ספציפי את מערכות ההפעלה Mac OS של אפל. דיווח אתרי מקוורלד ורויטרס.

שמה של התולעת הוא OSX/Leap-A. על פי הפירסום באתר חברת אבטחת המידע סופוס, הווירוס מופץ באמצעות תוכנת המסרים המידיים iChat של אפל, התומכת ברשת המסרים AIM של אמריקה-אונליין (AOL). התולעת החדשה מופצת באמצעות קובץ בשם latestpics.tgz המכיל, כביכול כמובן, צילומי מסך של העידכון הרציני הבא של Mac OS. לאחר שהקורבן פותח את הקובץ הווירוס מפיץ את עצמו לכל רשימת החברים שבתוכנה. לדברי אנדרו וולש, נשיא חברת Ambrosia Software, ההגדרה של הווירוס לא צריכה להיות תולעת, אלא סוס טרויאני, כיוון שהוא אינו מפיץ את עצמו עצמאית.

"האיום הראשון על מערכת ההפעלה OS X הוא דוגמה להתפשטות המתמשכת של קוד זדוני לפלטפורמות שונות", אמר ויסנט וויפר, מנהר בכיר מרכז האבטחה של סימנטק. בחברה העניקו לווירוס את דרגת החומרה הנמוכה ביותר, 1 מתוך 5, והדגישו שהוא לא מדביק אוטומטית את מחשבי המק.

עד כה התרגלו משתמשי אפל לחיות בשלווה יחסית מאחר שרוב הנגעים למיניהם תוכננו לפגוע במוצריה של מיקרוסופט, השולטת בלמעלה מ-90% משוק מערכות ההפעלה.