האם נחשף הסוד הגדול של מיקרוסופט?

מיקרוסופט מנסה להסתיר מכולנו את "אוריגמי", הפרויקט הסודי שלה. חבל שמשרד הפרסום של החברה לא מצליח להתאפק

בימים האחרונים מיקרוסופט מנהלת קמפיין פרסומי, שמנסה לעורר התרגשות ברשת סביב "אוריגמי", מוצר חדש שהיא עומדת להשיק. לצורך כך, הקימה החברה את origamiproject.com, אתר פלאש שלא מכיל שום מידע, אך מנסה לעורר ציפיה באמצעות שלוש שאלות: "האם אתם יודעים מה אני מסוגל לעשות? או לאן אני יכול ללכת? או איך אני יכול לשנות את חייכם?" את התשובות, מבטיח האתר, נקבל ב-2 למרץ, כפי הנראה תאריך החשיפה של המוצר.

האם מיקרוסופט תצליח לשמור על מעטה המסתורין עד לתאריך היעד? כנראה שלא. למעשה, יתכן שהיא כבר נכשלה בכך: עוד בתחילת החודש דיווח בלוג הגאדג'טים הפופולרי engadget כי ביל מיטצ'ל, סמנכ"ל מחלקת המוצרים הניידים במיקרוסופט, תיאר את "אוריגמי" כמחשב PC מקטגוריה חדשה. המוצר החדש אמור להיות לא גדול מעשרה אינצ'ים, המופעל באמצעות עט ומחובר לרשת באמצעות דור שלישי בסלולר. המכשיר, לדברי מיטצ'ל, אמור לעלות פחות מ-500 דולר.

טוקבקיסט באותו בלוג מגלה כי ניתן למצוא ברשת תמונות של המוצר שאמור היה להישמר בסוד עד לשבוע הבא. התמונות מגיעות דווקא מסוכנות הפרסום של מיקרוסופט Digital Kitchen, שבמסגרת האתר בו היא מדגימה פרויקטים שעשתה, גם מציגה את הפרסומת לאוריגמי. לא ברור אם זוהי הדלפה מכוונת או חוסר תיאום בין סוכנות הפרסום למיקרוסופט.

במידה וסרטון וידאו אכן זה אמין, אזי אוריגמי הינו מחשב נייד, הקטן מ-Tablet PC אך גדול ממחשב כף יד סטנדרטי או סמארטפון. יש בצדדיו מספר כפתורים, אולם ההפעלה העקרית שלו אכן מתבצעת באמצעות עט. על פי הסרטון, ניתן לבצע באמצעות המכשיר, בין היתר, את הפונקציות הבאות: האזנה למוזיקה, גלישה באמצעות דפדפן, שליטה מרחוק על מדיה סנטר, GPS, מסרים מידיים, שליחת תמונות, התממשקות עם טלפון סלולרי ומשחקים. הנה מספר תמונות מתוך הסרטון:

לצפיה בסרטון: גשו לאתר הבית של Digital Kitchen. הסרטון נמצא בקטגוריית Work, תחת Brandtheatre, שם ביחרו Microsoft Origami. אל תשכחו ללחוץ על Play.