תערוכת 3GSM: היום הראשון

מיקרוסופט נכנסת חזק לשוק הסלולר, נוקיה מציגה טלפון Wi-Fi וקומברס הישראלית עושה כותרות. כל הדיווחים

אתמול (ב') נפתחה בברצלונה תערוכת 3GSM השנתית שהיא תערוכת הסלולר הגדולה והחשובה בעולם. בתערוכה משתתפות השנה 962 חברות, כולל כל ענקיות הסלולר והטלקומוניקציה בעולם וצפויים להגיע כ-50,000 משתתפים. החברות ניצלו את התערוכה כדי להציג מכשירים ניידים חדשים, להכריז על שיתופי פעולה ולרמוז על הכיוון העתידי שלהן.

מיקרוסופט: אימייל בדחיפה

אחת מהחברות הבולטות ביותר בתערוכה הינה מיקרוסופט, שהכריזה על כמה שיתופי פעולה. מיקרוסופט מאחדת כוחות עם מספר ספקיות סלולריות, שבעזרתן היא מקווה להכניס את רגלה לתחום ה"אימייל בדחיפה" הנשלט על ידי חברת RIM, מפעילת שירות בלאקברי.

הבלאקברי הינו שירות המיועד לחברות גדולות, בעזרתו יכולים עובדי החברה לקבל את האימיילים שלהם ישירות אל המכשיר הנייד שלהם, ברגע שהם מתקבלים ברשת, בדיוק כפי שהם מקבלים הודעות SMS.

כדי להתחרות בשירות של RIM, הכריזה מיקרוסופט על שיתוף פעולה עם שתי מפעילות הסלולר הענקיות Vodafone ו-Cingular. במסגרתו, כל ארגון שמנוי אצל אחת מהמפעילות האלו ושיש ברשותו מכשירים ניידים המריצים את מערכת ההפעלה Windows Mobile 5.0, יוכל להתקין אצלו שרת של מיקרוסופט. אותו שרת יספק שירות אימייל בדחיפה, בדומה לבלאקברי.

מוטרולה: מוסיקה שרצה על מיקרוסופט

שיתוף פעולה מעניין נוסף הוא בין מיקרוסופט לבין מוטורולה. כזכור, לא מזמן שיתפה מוטורולה פעולה עם אפל, במטרה לפתח מכשיר סלולרי שמשמש גם כנגן מוזיקה. צעד זה הוליד את ROKR, מכשיר המריץ את תוכנת iTunes ונועד להיות מעין "טלפון- iPod", אך התקבל בקרירות רבה על ידי השוק.

כעת הכריזה מוטורולה כי היא מתכוונת לשתף פעולה עם מיקרוסופט ולהשיק במחצית השניה של 2006 מכשירים ניידים הכוללים את נגן המדיה של מיקרוסופט. לדברי מוטורולה, שיתוף פעולה זה הגיע כתוצאה מדרישה של מפעילות סלולריות רבות, המעוניינות לפתוח חנויות מוסיקה משל עצמן.

היתרון הגדול של השימוש בנגן המדיה של מיקרוסופט הוא בטכנולוגית ה-DRM שנתמכת על ידו, טכנולוגיה המפקחת על השימוש בקבצי המדיה ונועדה להגן על זכויות היוצרים.

סלולרי וטלפון Wi-Fi במכשיר אחד

חברת נוקיה השיקה אתמול במסגרת התערוכה שלושה מכשירים חדשים: 6070, 6131 ו-6136. הבולט בהם הוא הדגם האחרון, שיחודו הוא בכך שהוא משלב במכשיר אחד הן תקשורת סלולרית והן תקשורת אינטרנט אלחוטית ב-Wi-Fi.

המשמעות היא שברגע שהמשתמש נמצא בקרבת "נקודה חמה" (נקודת אינטרנט זמין), הם יכולים לדבר באמצעות המכשיר על גבי תקשורת VoIP ולחסוך בכך את העלויות של זמן האוויר המשולמות לחברה הסלולרית. לדברי נוקיה, המעבר בין שתי תשתיות התקשורת, ה-GSM והאלחוטית אמור להיות חלק ולא מורגש.

יתרון נוסף של שילוב תקשורת Wi-Fi היא היכולת להעביר מידע בנפח גבוה יותר. בעוד שב-GSM כמות העברת המידע היא מוגבלת למדי, באמצעות Wi-Fi ניתן להעביר מידע במהירות תיאורטית של עד 50MB לשניה.

אנטי וירוס למכשירים ניידים

שתי חברות אבטחת המידע, McAfee ו- F-Secure, השיקו ביום ב' פתרונות אבטחת מידע המיועדים לטלפונים ניידים. זאת מתוך אמונה כי וירוסים המיועדים לטלפונים עומדים להוות בקרוב איום אבטחה ראשון במעלה. כדוגמה, הביאו החברות את תולעת CommWarrior שתקפה בשנה שעברה מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה סימביאן מסדרה 60.

תוכנת אבטחת המידע של McAfee הנקראת VirusScan משלבת יחדיו אנטי-וירוס, סינון תכנים ואנטי ספאם והיא תעלה למשתמש פרטי 29.99 דולר לשנה או 37.49 דולר לשנה לחברה. כמו כן השיקה החברה פיירוול למכשירים ניידים שמכירו יהיה דומה.

חברת F-Secure השיקה את Anti-Virus 2.1, תוכנה המיועדת להגן על משתמשים שהמכשיר הסלולרי שלהם פועל על תוכנת Windows Mobile.

הפלאש מתפשט בסלולריים

חברת אדובי, שרכשה לאחרונה את חברת מקרומדיה ואיתה את טכנולוגית הפלאש, חתמה עם שתי יצרניות ומכרה להן זיכיון שימוש בטכנולוגית Flash Lite. טכנולוגיה זו הינה גירסה מיוחדת לפלאש המיועדית במיוחד למכשירים קטנים כמו טלפונים סלולרים וגאדג'טים דומים.

החברה הראשונה שרכשה את הזכיון היא BenQ, שמתכוונת להשתמש בפלאש כדי להעשיר את חווית השימוש במכשירים הסלולרים מסדרת BenQ-Siemens. החברה השניה, חברת LG, מייעדת את טכנולוגית הפלאש לא רק לטלפונים סלולרים אלא גם למכשירים אחרים כמו נגני מדיה.

לדברי אדובי, בעולם קיימים היום כ-65 מיליון מכשירים המריצים את טכנולוגית פלאש, כמו טלפונים סלולרים, טלוויזיות, נגני מדיה, לוחות דיגיטלים, מצלמות, צעוצועים לימודיים ומערוכת לניווט במכוניות.

עוד מחדשות היום הראשון

- חברת קומברס הישראלית הציגה שירות חדש המאפשר משלוח של הודעות קול למשתמש, גם אם הוא אינו מנוי לתיבת תא קולי. שירות זה נקרא Multimedia Call Completio והוא מתבסס על טכנולוגית MMS.

- יצרנית החומרה Seagate חשפה דיסק קשיח זעיר חדש בגודל אינץ' אחד בנפח של 12 ג'יגהבייט. הדיסק, מדגם ST1.3 הינו בעל נפח כפול לעומת הדיסק הנוכחי של סיגייט באותו הגודל, והוא צורך 30 אחוז פחות חשמל. סיגייט מייעדת את הדיסק לשוק הטלפון הסלולרי, אשר עובר לאחרונה תהליך של הטמעת שירותים של הורדת תכני אודיו ווידאו. הדיסק החדש יופץ לשיווק ברבעון השלישי של 2006.