גוגל מציגה: צ'ט מתוך ה- Gmail

בעלי חשבון ג'ימייל יוכלו בקרוב לצ'וטט עם אנשי הקשר שלהם ישירות מתוך תיבת הדואר, מבלי להזדקק לתוכנת מסרים מידיים

בעלי תיבת הדואר Gmail של גוגל גילו הבוקר בדף הבית של השירות הודעה על פיצ'ר חדש העומד להשתלב בו. הפיצ'ר, הנקרא Gmail Chat, מאפשר לגולשים בעלי חשבון ב-Gmail לצ'וטט עם אנשי הקשר שלהם ישירות מתוך תיבת הדואר, מבלי להזדקק לתוכנת מסרים מידיים נפרדת.

איך זה יפעל?

בעלי חשבון gmail יוכלו לראות את רשימת אנשי הקשר שלהם ואייקון המעיד מי מהם מחובר באמצעות חלונית הנקראת Quick Contacts, הממוקמת בצד השמאלי של המסך. רשימה זו ממוינת כך שאנשי הקשר שאיתם מתבצעת התכתבות תכופה, יופיעו ראשונים. כמו בתוכנות מסרים מידיים רגילות, גם כאן המשתמשים יכולים לבחור את הסטטוס שבו הם נראים, כמו "עסוקה", "ישנה" או "לא נמצאת".

כמו כן, כל היסטוריית הצ'אטים שמורה תחת לשונית ייעודית, והיא ברת חיפוש, בדיוק כמו היסטוריית המכתבים הרגילה. היסטוריה זו מסונכרנת עם ההיסטוריה של ה- Gtalk - תוכנת המסרים של גוגל. החברה אף הוסיפה אפשרות מעניינת הנקרא "אוף דה רקורד", המאפשרת למצ'וטטים שמעוניינים בכך, למנוע את שמירת השיחה, הן בצד שלהם והן בצד השני.

עם הלחיצה על איש קשר מחובר, קופצת בדפדפן חלונית שיחה דרכה מתבצע הצ'אט. עם זאת, בניגוד לשירות המסרים Gtalk, לא ניתן לבצע שיחות קוליות דרך חלונית זו. גוגל כותבת כי לא תופענה פרסומות בצמוד לשיחות, אולם ברגע שהיסטורית השיחה נשמרת, היא בדיוק כמו היסטוריה רגילה של שיחות ב- Gmail, כך שעשויות להופיע לצידה גם פרסומות שהן לרוב תלויות-טקסט.

עונה על צורך בסיסי

גוגל השיקה את ה-Gtalk באוגוסט 2005. בניגוד לרוב תוכנות המסרים, לזו של גוגל לא הייתה עד כה גירסה וובית - כזו שמאפשרת ליהנות מן השירות ללא התקנת תוכנה. Gmail Chat למעשה עונה בדיוק על צורך זה. לדברי גוגל, הפיצ'ר ישולב בכל החשבונות בשבועות הקרובים.

גוגל אינה החברה היחידה שמבצעת אינטגרציה כלשהי בין תוכנת הדואר לבין שירות המסרים המידיים. גם בפני משתמשי יאהו ו-AOL עומדים פיצ'רים שונים המשלבים בין שתי פונקציות אלו, כמו למשל האפשרות לראות מתוך המייל מי מאנשי הקשר מחובר. ואולם, התחרות האמיתית של גוגל היא שירות Live של מיקרוסופט, שעומד לשלב במקום אחד הן את Live Mail שיחליף את ההוטמייל והן את Live Messenger, מסנג'ר מבוסס דפדפן שיאפשר לבצע דרכו אפילו שיחות קוליות.