MSN מודה: מסרנו מידע לממשל

בעוד שגוגל מסרבת למסור מידע על גולשים לממשל, MSN שיתפה פעולה. נציג החברה: "ניסינו לצמצם הפגיעה בפרטיות"

הסערה בארה"ב סביב שיתוף הפעולה בין מנועי החיפוש הגדולים לבין ממשלת ארה"ב, מתחזקת. זאת לאחר ש-MSN הודתה כי היא אכן מסרה למשרד המשפטים האמריקאי מידע מתוך ארכיון החיפושים שלה.

הרקע - חוק להגנת ילדים מפני פורנוגרפיה

הפניה אל מנועי החיפוש הגיעה מכיוונו של משרד המשפטים האמריקאי, במסגרת מבצע אכיפה של חוק להגנת ילדים מפני פורנוגרפיה. חוק זה קובע כי ניתן להעניש בעלי אתרי פורנו, המאפשרים גם לקטינים לגשת לתכני הפורנו. כחלק מהחקירה, דרשו פקידי בוש לקבל מידע ממנועי החיפוש, כדוגמת רשימה של שאילתות שבוצעו וכן רשימות של אתרים.

מבטם המאשים של גולשים החרדים לפרטיותם הופנה כלפי MSN, כמו גן כלפי יאהו ו-AOL, לאחר שמשרד המשפטים אמר בשבוע שעבר כי כל מנועי החיפוש נענו לצו שהוגש להם ומסרו את הפרטים הדרושים, פרט לגוגל שסירבה לצו.

MSN: שום מידע אישי לא נחשף

קו מוס, מנהל מחלקת החיפוש ב-MSN, פרסם בבלוג הרשמי של המחלקה פוסט במטרה להרגיע במשהו את "הספקולציות המטורפות" כדבריו, שפשטו ברשת בעקבות דברי משרד המשפטים, ובמטרה להסביר בדיוק מה MSN מסרה לממשלה.

"במהלך הקיץ קיבלנו צו ממשרד המשפטים בהקשר לתביעה כלשהי. הצו דרש שנספק מידע משירות החיפוש שלנו. עבדנו קשה כדי לצמצם את הדרישה למשהו שיתאים לעקרונות שלנו (בנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים, א.ת.)". הוא כותב. "ספציפית, ביצענו דגימה אקראית של דפים מתוך האינדקס שלנו ושל כמה לוגים משאליתות החיפוש במנוע וכן של התדירות שבה חיפושים אלו בוצעו. שום מידע אישי לא נחשף בשום אופן".

עוד הוא הרחיב ופירט איזו אינפורמציה בדיוק ניתן לשלוף מתוך הרשימות שנמסרו לממשלה:

"כן ניתן לראות באיזו תדירות בוצעו חיפושים על מושגים מסוימים.
לא ניתן לחפש כתובת IP ולראות אילו חיפושים בוצעו מכתובת זו.
לא ניתן לאתר משתמשים שחיפשו הן את 'מושג A' והן את 'מושג B'".

זה מתחיל במידע אנונימי וזה יסתיים בחשיפת כתובת IP

לסיכום הפוסט, פנה מוס לקוראיו ואמר כי "עכשיו, כשיש לכם יותר מידע, אתם יכולים להיות השופטים". אולם למרות שמוס ניסה להרגיע את הרוחות ולהדגיש את דאגתה של MSN לפרטיות המשתמשים שלה, המגיבים בבלוג לא מצאו את הדברים שלו מרגיעים במיוחד.

רבים מהם הביאו בתגובה לדבריו של מוס דאגה שכעת, לאחר שכבר הונח הצינור שדרכו זורם מידע בין חברות החיפוש לממשלת ארה"ב, המרחק לרגע שבו הממשלה תדרוש גם לקבל פרטים ספציפיים יותר על גולשים העומדים מאחורי החיפושים האלו, כמו למשל כתובת IP, נעשה קצר יותר מתמיד.