גוגל נכנסת לעסקי הפרסום ברדיו

רכשה חברת פרסום החולשת על 4600 תחנות רדיו. בהמשך אפשר יהיה לפרסם דרך גוגל לא רק במנוע החיפוש אלא גם מעל גלי האתר

אחת לזמן מה, אנחנו מקבלים תזכורת שלמרות שגוגל נחשבת לאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, בראש ובראשונה היא פשוט חברת פרסום. לדוגמה, לפני מספר חודשים גרמה גוגל ללא מעט גבות להתרומם, לאחר שהתחילה לפרסם מודעות פרסום אופליין, בתוך מגזינים מנייר של ממש. כעת עושה החברה צעד נוסף בעולם הבלתי מקוון ורוכשת חברת פרסום בתחנות רדיו.

מיהי dMarc?

החברה שנקנתה, dMarc Broadcasting, הינה חברה המתמחה בפרסום בתחנות רדיו בכל רחבי ארה"ב. היא נועדה להיות "One Stop Shop" לפרסום ברדיו, היינו מקום מרכזי אחד אליו פונים מפרסמים המעוניינים לפרסם מעל גלי האתר. במקום שהמפרסמים יפנו לכל תחנות הרדיו בהן הם מעוניינים לפרסם באופן פרטני, הם פונים ל- dMarc וזו מבצעת עבורם באופן אוטומטי את כל תהליכי הפניה לתחנות הרדיו, בניית לוח הזמנים של שידור הפרסומות ותהליכי הבקרה.

מפרסמים הפונים ל-dMarc מגדירים לה את הצרכים שלהם, וזו דואגת להעביר את השידורים לתחנות הרדיו שהיא עובדת מולן, בסך הכל 4,600 תחנות. הגדרת מאפיינים לדוגמה: קהל של נשים, בגילאי 18-32, באיזור לוס אנג'לס, בתחנות המשדרות ב-AM, שידורים בשעות היום, בימי חול, 14 שבועות ברציפות.

במובן מסויים התשתית הטכנולוגית של dMarc מזכירה את התשתית של גוגל לפרסום במנגנון AdWords, היות ושתיהן חולשות על כמות מפרסמים גדולה ושטח פרסום עצום, זו מעל גלי האתר וזו במנוע החיפוש, ושתיהן עושות את תהליכי הפרסום באופן אוטומטי, כמעט ללא התערבות אנושית.

בהמשך, אמרה גוגל בהודעה לעיתונות, היא מתכוונת לשלב את אפשרויות הפרסום ברדיו שמאפשרות המערכות של dMarc יחד עם מנגנון הפרסום AdWords.

גם מיקרוסופט בעניין

גוגל, אגב, אינה החברה הגדולה היחידה שמרחיבה את תחום הפרסומות שלה. למיקרוסופט יש כלי משלה, adCenter, המיועד להרחיב את תשתיות הפרסום לכמעט כל מדיום פרסומי קיים, כולל פרסום בסרטים ובסדרות טלוויזיה.

גוגל שילמה 102 מיליון דולר במזומן תמורת החברה ובמשך שלוש השנים הבאות היא מתכוונת לשלם עוד יותר, תלוי בהתפתחות, כשסכום התשלום המקסימלי עומד על 1.136 מיליארד דולר. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2006.