יאהו מציגה: Yahoo! Go

השיקה בתערוכת CES שירות המאפשר לגשת לתכנים בפורטל גם מהסלולר ומהטלוויזיה. חתמה על שיתופי פעולה עם אינטל, נוקיה ומוטורולה

הרבה סימני שאלה הופיעו כששמו של טרי סמל, מנכ"ל יאהו, שולב ברשימת הנואמים הבכירים בתערוכת CES. עם כל הכבוד ליאהו, מה יש לפורטל מקוון לעשות בתערוכה שכותרתה "מוצרי צרכנות אלקטרונים", בין כל טלוויזיות שטוחות המסך, הטלפונים הסלולריים החדשניים וייתר הגאדג'טים?

ואכן כשעלה סמל לבמה הוא התייחס לתהיות אלו והסביר – יאהו כבר אינה רק פורטל. היא מעוניינת להתרחב אל מחוץ לדפדפן, המגרש הביתי שלה, גם אל מכשירים אחרים. המטרה של סמל היא לאפשר למשתמשים לגשת לשלל התכנים והשירותים של יאהו, ויש לה הרבה כאלו, גם כשהם נמצאים בתנועה, נמצאים בסלון הביתי או ליד המחשב אך לא רוצים לפתוח את הדפדפן.

לצורך כך פיתח יאהו שירות שהיא קוראת לו Yahoo! Go. שם זה הינו למעשה כותרת גג לשלושה שירותים שונים המתקשרים זה עם זה: שירות Yahoo Go Desktop, שירות Yahoo Go Mobile ושירות Yahoo! Go TV.

גישה מהדסקטופ - Yahoo! Go Desktop

בחודש יולי האחרון רכשה יאהו את חברת קונפבולטור, חברה המספקת מנוע לוויג'טים (Widgets). אלו הן אפליקציות קטנות שקופות ומעוצבות היושבות על הדסקטופ ומיועדות לייבא מידע מגוון מהרשת כמו תוצאות ספורט, עדכונים מ- eBay, אימיילים או חדשות.

לאחר הרכישה של קונפבולטור, מיתגה מחדש יאהו את הוויג'טים וקראה להם Yahoo Widgets. אולם שינוי השם אינו הדבר היחיד ששעשתה יאהו. היא גם פיתחה מספר וויג'טים בעצמה, המותאמים ספציפית לשירותים הקיימים של יאהו.

וויג'יט הדגל עליו הכריזה החברה מעל הבמה נקרא Dashboard. זוהי אפליקציה הנמצאת בצידו הימני של המסך, דרכה ניתן להגיע לשלל תכנים ושירותים קהילתיים שיש באמתחתה של החברה. ניתן באמצעותו למשל לקבל עדכונים על לינקים חדשים שחברים שלי צירפו לשירות הלינקים My Web, לחפש בשירותי החיפוש המקומי אחר פיצריות, לחפש הוראות נהיגה בשירות המפות, לקבל עדכוני קניות וכן הלאה.

וויג'יט זה דומה מאד ל- Sidebar של גוגל ולזה שמיקרוסופט מתכוונת לשלב בויסטה, אם כי הוא נראה עשיר יותר בתכנים מהם. וכמו שתי החברות המתחרות, גם יאהו חושפת את הפרטים הטכניים של השירות (API) בפני המפתחים ומזמינה אותם לתכנת בעצמם אפליקציות שמותאמות לצרכים שלהם.

גישה מהסלולר - Yahoo! Go Mobile

עבור המשתמשים הסלולריים, יאהו בנתה את Yahoo! Go Mobile. למעשה אין זו הפעם הראשונה שיאהו פונה למשתמשים סלולרים ובמובן מסויים מדובר בלא הרבה מאשר מיתוג מחדש של שירות שכבר היה קיים אצלה. ההבדל הוא שהפעם מילת המפתח היא " seamless", היינו סינכרון חלק ומיידי בין הפרטים שנשמרו בחשבון ביאהו דרך המחשב האישי, לבין התכנים הזמינים מהסלולר. כמו כן, הפורטל יודע לזהות כי הגלישה מתבצעת באמצעות מכשיר סלולרי, כך שהמסך וגודל התמונות מותאמים באופן אוטומטי.

בעלי טלפונים המותאמים לשירות, יכולים לגלוש ל- Yahoo! Go Mobile באמצעות המכשיר הנייד, להתחבר עם שם משתמש וסיסמא ולקבל פורטל סלולרי שכולו על טהרת היאהו. באמצעות הפורטל ניתן, בין היתר, לשלוח ולקבל מיילים מהתיבה ביאהו (כמו גם מתיבות אימייל אחרות), להתכתב עם חברים במסנג'ר, לגשת לשירותי המפות ולרשימות הקשר.

תמונות המצולמות באמצעות המצלמופון עולות באופן אוטומטי לאלבום התמונות המקוון. למעשה, כל המידע לא נשמר מקומית על המכשיר אלא באינטרנט, כך שבמקרה של אובדן הטלפון עצמו, שום מידע לא אובד.

כבר עכשיו בעלי מכשירי נוקיה מסדרת Symbian 60 יכולים להשתמש בשירות. בנוסף, כמו גוגל, גם יאהו חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מוטורולה ומספר מכשירי מוטורולה שמותאמים ליאהו יהיו זמינים ברבעון הראשון של השנה.

גישה מהטלוויזיה - Yahoo! Go TV

אולם החידוש האמיתי שהציגו טרי סמל ועמיתיו בתערוכת CES היה הפורטל הטלוויזיוני. לצורך הקמת השירות חתמה יאהו על הסכם שיתוף פעולה עם הכוכבת הגדולה של תערוכת CES השנה – אינטל, שחבילת שבבי ה-VIIV שלה זוכה לחיזורים מכל כיוון אפשרי בתעשייה.

הפורטל הטלוויזיוני של יאהו מתמקד מטבעו במדיה. ניתן באמצעתו לגשת לתמונות שצולמו באמצעות המצלמופון, או לכאלו שנמצאות באלבום התמונות בפליקר, להאזין לתחנות הרדיו של יאהו, לצפות בטריילרים, או לחפש קטעי ווידאו ותוכניות טלוויזיה על פי שם או ז'אנר. השירות בנוי כך שאפשר לנווט בו באמצעות שלט רחוק בלבד, מבלי להזדקק לעכבר או למקלדת.

שירות זה יחל לפעול בחודש הקרוב.