גוגל חטפה למיקרוסופט את AOL

למיקרוסופט היו תוכניות גדולות לגבי AOL, אבל אז הגיעה גוגל, שמה מיליארד דולר על השולחן ושינתה את כל התמונה

גוגל צפויה לקנות נתח של חמישה אחוזים מתוך חברת AOL, כחלק מהסכם שהשיגה עם חברת טיים וורנר. בכך הצליחה גוגל לחטוף את AOL למיקרוסופט, שמנסה במשך חודשים ארוכים לעשות דבר דומה. אולם המחיר של גוגל תשלם תמורת הרכישה הוא לא זול בכלל – מיליארד דולר.

עוד מ-2001 AOL משלבת את מנוע החיפוש של גוגל במסגרת אתר הבית שלה AOL.com, כששתי החברות מתחלקות ברווחים מהפרסומות העולות לצד תוצאות החיפוש. אנליסטים מעריכים כי עבור גוגל, הרווחים מהפרסומות המופיעות ב-AOL מהוות כ-10% מכלל הרווחים שלה.

במשך חודשים ארוכים בשנה האחרונה ניסתה מיקרוסופט לשכנע את AOL לזנוח את גוגל ולעבור להשתמש במנוע החיפוש של MSN. השתיים היו אמורות לשתף כוחות בתחום הפרסום וליצור רשת פרסום, שתמכור מולטימדיה, באנרים ופרסומות הצמודות לתוצאות במנוע החיפוש.

אבל התוכניות של מיקרוסופט לשתף פעולה עם AOL כפי הנראה לא תצא לפועל בזמן הקרוב. ביום שישי היא פנתה למיקרוסופט והודיעה לה כי העסקה מבוטלת וכי היא בוחרת בגוגל, כך על פי דיווח הוול סטריט ג'ורנל.

על פי הסכם בין בעלת AOL, טיים וורנר, לבין גוגל, AOL תמשיך להשתמש במנוע החיפוש של גוגל בחמש שנים הקרובות. בנוסף, תוכל החברה למכור בעצמה פרסומות במנוע החיפוש המופיע אצלה, מעבר לפרסומות הנמכרות על ידי גוגל.

כמו כן, גוגל תקדם אתרים של AOL במסגרת מנוע החיפוש שלה, אולם לא ברור לגמרי האם היא תעשה זאת במסגרת תוצאות החיפוש או כחלק מהפרסומות. בנוסף, קטעי ווידאו מאתרי הוידאו של AOL ישולבו בשירות Google Video.

הניו יורק טיימס כותב כי "גוגל, שמתגאה בטוהר תוצאות החיפוש שלה, הסכימה לקדם תכנים מתוך AOL באתר שלה, משהו שלא נעשה עד כה מעולם".

העסקה לא תצא לפועל לפני יום רביעי, שבו תכונס מועצת המנהלים של טיים וורנר. גוגל וטיים וורנר עדיין לא שיחרור שום הצהרה רשמית בנוגע לרכישה.