גירסת בטא של אופיס 12 יצאה לדרך

אלפי נסיינים קיבלו אמש הזמנות ממיקרוסופט להוריד ולבדוק את חבילת התוכנות החדשה. "זו ההשקה החשובה ביותר שלנו בעשור האחרון", אומרים בחברה

10,000 נסיינים קיבלו ממיקרוסופט הלילה מכתב המזמין אותם להוריד את גרסת הבטא הראשונה של Office 12, חבילת התוכנות המשרדיות החדשה, דיווח Microsoft Watch. חבילה זו, המיועדת להחליף את אופיס 2003, הוכרזה לראשונה על ידי ביל גייטס בספטמבר.

"הגירסה הבאה של אופיס היא ההשקה החשובה ביותר שלנו ב-10 שנים האחרונות", אמר כריס קפוסלה, סמנכ"ל המחלקה המפתחת את אופיס בהודעה שליוותה את ההזמנה. "עכשיו, אחרי שנים רבות של מחקר ופיתוח, אנחנו נרגשים להציע את התוכנה לניסיון ומבקשים לקבל ממבחר מלקוחותינו ושותפינו משוב טכני".

חבילת התוכנות, שמשקלה כ-400MB, כוללת את התוכנות אופיס הקלאסיות כמו Word, Excel, PowerPoint, Outlook ו- Access. כמו כן החבילה כוללת תוכנות פחות מוכרות כמו תוכנות הרשימות OneNote, תוכנת התרשימים Visio ואחרות (לרשימה מלאה).

בנוסף, הנסיינים גם יקבלו לבדיקה גם את ממשק המשתמש החדש המכונה "Ribbon" . ממשק זה מחליף את שיטת סרגלי הכלים הרגילה והוא מנסה לנבא את הכפתורים הדרושים בהתאם למשימה הנוכחית.

ניסוי לקבוצה סגורה בלבד

גירסת הניסוי היא סגורה באמצעות סיסמה והנסיניים חתומים על הסכם סודיות. יחד עם זאת, על בסיס ניסיון עבר, אין זה מופרך לנבא כי בקרוב מאד נוכל לראות גם צילומי מסך מפורטים ואולי אף למצוא את התוכנה עצמה להורדה ברשתות שיתוף הקבצים. כך היה ביולי, כאשר גרסת הבטא של הויסטה דלפה לרשת, יממה אחת בלבד לאחר שהוצעה להורדה לקבוצת הנסיניים. הגרסה הסופית של אופיס 12 צפויה לצאת בסביבות אמצע 2006.