נחשף: iPod וידאו

סטיב ג'ובס הכריז היום על הגלגול הבא של ה- iPod וגם הסביר איך הוא מתכוון להשתלט על שוק נגני הוידאו

בדיוק כפי שחזו זאת רבים בזמן האחרון, סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, הכריז היום (ד') על נגן iPod חדש המסוגל להציג וידאו. הנגן הינו דומה לנגן ה- iPod הרגיל ול- iPod Photo המציג תמונות, רק שהפעם, פרט למוזיקה ולתמונות, ניתן לצפות באמצעותו גם בקליפים, סרטים ותוכניות טלוויזיה.

גלגול של ה- iPod הנוכחי

אין לדגם שנחשף היום שם חדש. הוא פשוט מכונה New iPod ואפל לא מתייחסת אליו כאל דגם "נישתי" אלא כאל הגלגול הבא של ה - iPod ה"קלאסי" הנוכחי. למעשה, מהיום כבר לא ניתן למצוא באתר החברה את הדגמים הישנים של ה- iPod הרגיל ושל ה- iPod Photo.

כעת, מציגה החברה באתרה רק שלושה דגמים: ה- Shuffle הקטן מבוסס הפלאש; ה- Nano הדק כעוביו של עפרון שנחשף בחודש שעבר וה- iPod החדש שנחשף היום המסוגל להציג גם וידאו. כדי לעשות את המעבר בין הגלגולים לחלק, הגלגול החדש בעל יכולות הוידאו נמכר באותו מחיר כמו גילגולו הקודם: 299$ תמורת מודל של 30GB ו- 399$ תמורת מודל של 60GB.

פרטים טכניים

הנגן החדש יוכל להציג עד 75 שעות וידאו במודל בעל ה-30GB ועד 150 שעות וידאו במודל בעל ה- 60GB. מבחינת מימדים פיסיים, הוא באותו גובה ואותו גודל כמו הנגן הרגיל, אולם הוא מעט דק יותר.

יש לו מסך בגודל 2.5 אינץ', רזולוציה של 320X240 פיקסלים ו-260,000 צבעים. הסוללה שלו אמורה להחזיק 20 שעות. חידוש נוסף הוא שמעכשיו ניתן יהיה להשיג אותו גם בצבע שחור ולא רק בלבן האופייני.

כך נעשה את מהפכת הוידאו הנייד

בעבר, כאשר נשאל סטיב ג'ובס האם אפל מתכננת לפתח iPod וידאו, הוא ענה שאפל מעוניינת להתמקד במוזיקה ולא בווידאו. ההסבר שנתן אז היה שקשה לצפות בסרט באורך מלא על מסך קטן של נגן נייד ושמוזיקה, אותה אפשר לשמוע תוך כדי ביצוע פעולות אחרות, הרבה יותר מסתדרת עם נגן נייד.

למען האמת, סטיב ג'ובס אינו היחיד שחשב ככה. ההסבר שנתן הינו גם ההסבר שנותנים אליסטים רבים כשהם מנסים להסביר למה שוק נגני הוידאו הניידים לא ממש מצליח להמריא. הרי אפל אינה החברה הראשונה שמוציאה לשוק נגני וידאו ניידים. מספר חברות כבר השיקו קודם לכן נגנים דומים שאומנם זכו להתעניינות, אולם עדיין לא הפכו ל"תופעה". הבולטת בין החברות היא סוני, שמתאמצת מאד להפוך את קונסולת המשחקים PSP, הגירסה הנידת של הפלייסטישן, גם לנגן מדיה נייד.

אולם לאפל ישנה תוכנית כיצד להשתלט על שוק נגני הוידאו. תוכניתה היא להכניס את הוידאו ב"דלת האחורית", בעוד שהלקוחות יקנו את הנגן בעיקר כדי שיתפקד כנגן מוזיקה. "מכיוון שמיליונים מסביב לעולם ירכשו את ה- iPod החדש כנגן מוזיקה, הוא יהפוך במהרה גם לנגן הווידאו הפופולרי ביותר בעולם" אמר ג'ובס.

iMac חדש

מסיבת העיתונאים התקיימה היום באולם התיאטרון בסן חוזה בקליפורניה וכמו שהתיאטרון מחייב, ה"הצגה" של אפל היתה מחולקת ל"שלוש מערכות".

ב"מערכה הראשונה", הכריז ג'ובס על iMac G5 חדש שמיועד להחליף את ה- iMac הקודם שהושק לפני שנה. למען האמת, המחשב החדש דומה מאד לקודמו, אולם ג'ובס הבהיר כי יש לו שלושה חידושים עיקרים:

ראשית, המחשב (הכולל את החומרה ואת המסך במארז אחד), יהיה מעתה אפילו דק יותר. שנית, המודל החדש כולל מצלמת רשת מובנת המכונה iSight המגיעה עם מספר תוכנות לשיחות ועידה בוידאו ולצילום עצמי. שלישית, במודל החדש ישולב שלט רחוק קטן עם שישה כפתורים, המאפשר להפוך את המחשב למערכת מדיה, בדומה מאד ל- Media Center של מיקרוסופט. באופן זה ניתן להורות למחשב מרחוק להציג תמונות, מוזיקה, וידאו או DVD. הניווט במערכת המדיה, הנקראת Front Row, דומה מאד לניווט בממשק של ה- iPod.

iTunes וידאו

במערכה השלישית, אחרי שהוא הכריז ב"מערכה השניה" על ה- iPod שהזכרנו לעיל, הכריז ג'ובס גם על שירות משלים: מכירת תכני וידאו דרך iTunes. התוכנה, שרק לפני חודש שודרגה לגירסה 5, שודגה עכשיו פעם נוספת למספר 6. כעת ניתן לרכוש דרכה וידאו קליפים ופרקים מסדרות טלוויזיה, בעלות של 1.99$ כל אחד.

החנות מציעה מגוון של 2000 קליפים, שישה סרטים קצרים של אולפני פיקסר (הנמצאים גם הם בבעלות של ג'ובס) וכן סדרות טלוויזיה של דיסני ושל ABC. בין היתר, ניתן לקנות בחנות גם פרקים של "עקרות בית נואשות" ושל "אבודים", יום אחד בלבד לאחר שהם משודרים בטלוויזיה. אולם אם חשבתם שמצאתם סוף סוף פתרון חוקי להורדה של סדרות טלוויזיה, עלינו לאכזב אתכם, היות והשירות פתוח בשלב זה רק לתושבי ארה"ב.