יאהו! מחפשת בפודקאסטים!

הפורטל הפופולרי בעולם הצטרף לקדחת הפודקאסטים והשיק אתר לחיפוש תוכניות לפי הטעם האישי

פורטל יאהו הצטרף היום (ב') לקדחת הפודקאסטים והשיק סט של כלים לחיפוש, האזנה ודירוג של פודקאסטים. את הכלים ניתן למצוא בכתובת podcasts.yahoo.com.

פודקאסטים הם מעין "בלוגים קוליים" או "תוכניות רדיו" היכולים לעסוק בכל נושא שהוא, ומופצים ברשת בפורמט של קבצי MP3. ניתן להאזין לכל פרק באופן נפרד באמצעות הורדה של הקובץ, אולם התכונה המאפיינת ביותר את הפודקאסטים היא שניתן להירשם אליהם, כדי שפרקים חדשים ירדו באופן אוטומטי.

אומנם השם "פודקאסטים" נגזר מהמילה iPod, שמו של נגן המוזיקה הפופולרי של אפל, אולם ניתן להאזין לתוכניות באמצעות כל נגן MP3 וכן גם באמצעות המחשב בלבד.

מטרת השירות החדש של יאהו היא להקל על איתור תוכניות המתאימות לטעם האישי של הגולשים, מבין אלפי התוכניות המשודרות כבר ברשת. הפורטל מציע מספר דרכים לעשות זאת: רשימת המלצות העורכים, רשימת התוכניות הפופולריות ביותר, מנוע חיפוש המאתר שידורים באמצעות חיפוש בשמות התוכניות, חיפוש על פי תגיות (Tags) וכן אינדקס של כל התוכניות המסודרות לפי קטגוריות.

בנוסף, השירות מאפשר להירשם לעדכוני ה-RSS של התוכניות, כך שהם תרדנה באופן אוטומטי למחשב וכן להאזין לשידורים מתוך הדפדפן בלבד. עבור גולשים שמעוניינים להתרשם מעט מהתוכנית לפני שהם נרשמים אליה, יאהו הוסיפה כפתור המאפשר להאזין לקול במהירות כפולה.

יאהו אינו האתר הראשון שמציע שירות דומה. ברשת קיימים מזה זמן מה אתרים יעודים המתמחים בחיפוש פודקאסטים, כמו odeo.com ו- loomia.com. כמו כן, גם מנוע החיפוש בלינקס הוסיף פיצ'רים לחיפוש פודקאסטים ואף פורטל AOL השיק לאחרונה שירות דומה מאד לזה של יאהו.

אולם התחרות הקשה ביותר הצפויה ליאהו, לפחות כל עוד MSN וגוגל לא עושות שירות דומה, היא מול השירות המקביל של אפל, אשר בתור יצרנית ה- iPod, יש לה נקודת התחלה טובה. לפני מספר חודשים שילבה אפל בתוך תוכנת iTunes, התוכנה המשמשת את בעלי ה- iPod לסנכרון הנגן עם המחשב שלהם, גם פיצ'רים לאיתור ורישום לפודקאסטים. בכך חסכה אפל ממשתמשיה להזדקק לאתרים ולתוכנות חיצוניות כדי לצרוך פודקאסטים והציעה להם לעשות הכל במקום אחד.

כמובן שחייבים לזכור שישנם עוד נגני MP3 רבים בשוק שעבורם iTunes לא רלוונטי. כמו כן, חייבים להזכיר שיאהו הינו הפורטל הפופולרי ביותר בעולם וככזה, הצטרפותו לעולם הפודקאסטים תורמת רבות לחדירתם למיינסטרים.