אנגדג'ט עובר ל-AOL

אמריקה און ליין קנתה את רשת הבלוגים Weblogs המאגדת כמה מהבלוגים המצליחים ביותר ברשת

אמריקה און ליין (AOL) עומדת לקנות את רשת הבלוגים Weblogs Inc, תמורת סכום הקרוב ל-25 מיליון דולר, כך על פי שמועות ברשת המדווחות גם על ידי סוכנות הידיעות רויטרס. ההכרזה הרשמית על הרכישה צפויה להגיע מחר (ו').

רשת Weblogs Inc הינה גוף מסחרי שהוקם על ידי ג'ייסון קאלקינס, שמטרתו לרכז במקום אחד בלוגים מצליחים ולהקל באופן זה על המפרסמים המעוניינים לפרסם דווקא לקהל קוראי הבלוגים האלו. נכון לעכשיו, הרשת מאגדת כ-80 בלוגים וכ-130 בלוגרים, אשר מתפרנסים באופן חלקי או אפילו מלא מהבלוג אותו הם כותבים, בזכות הפרסומות.

הבלוג המפורסם ביותר השייך לרשת הזו הוא בלוג הגאדג'טים אנגאדג'ט, אשר על פי רשימת הבלוגים הפופולרים של מנוע החיפוש טקנורטי, נמצא במקום הרביעי בפופולריות בעולם.

הנושאים שבהם עוסקים הבלוגים השייכים לרשת הם מגוונים ונעים החל מאוכל, דרך עסקים ותקשורת וכלה בטכנולוגיה ומחשבים, עם דגש על הנושאים האחרונים. בין היתר, שייכים לרשת הזו גם בלוג המכוניות Autoblog, בלוג ההאקינג Hack a Day, ובלוג ההורדות Download Squad.

באם עסקה זו אכן תתמש, יהיה זה עוד צעד בדרכה של AOL להפוך מספקית אינטרנט, המרוויחה בעיקר מדמי מנוי, לחברת אינטרנט המרוויחה מפרסומות. עד לא מזמן, מרבית התכנים של AOL היו זמינים רק למנויים על שירות האינטרנט שלה, שמספק אינטרנט ב- Dail UP. אולם הירידה המשמעותית במספר המנויים ובריחתם לשירותי האינטרנט המהיר, הביאה את AOL ואת חברת האם Time Warner לשנות כיוון ולפתוח את מרבית התכנים של AOL לקהל הגולשים הרחב.

מבין המהלכים האחרונים שביצעה החברה ושיכולים להדגים את שינוי במודל העסקי של החברה, אפשר להזכיר את פתיחת שירותי המייל לכלל הגולשים, השקת מנוע חיפוש לוידאו, בניית אתר My AOL הדומה ל- My Yahoo הותיק וההשקה הרשמית של פורטל AOL.com, בסך הכל לפני שבועיים.

כמו כן, עיסקה כזו עשויה להעיד על עוד שלב בהתבגרותה של הבלוגוספירה ובהפיכתם של בלוגים לאתרים שהם מספיק פופולרים ומספיק קורצים בכדי שהמפרסמים יבחרו לפרסם דווקא בהם.

עדכון (6/10 17:00) :
AOL פרסמה בשעות האחרונות הודעה לעיתונות המאשרת כי היא אכן רוכשת את Weblogs Inc. לדבריה העסקה, שסכומה לא הוסגר, נחתמה אתמול והיא צפויה להיסגר סופית בשבוע הבא. החברה לא הסכימה לגלות את סכום הרכישה. בנוסף, היא מרגיעה ואומרת שעצמאות הבלוגים תישמר.