בקרוב: מכשיר של פאלם בטעם מיקרוסופט

מסתבר ששום יריבות לא יכולה להחזיק לנצח. חברת פאלם החליטה להתקין על ה-700 Treo החדש שלה את מערכת ההפעלה של יריבתה מיקרוסופט

ביום שני הקרוב זה הולך לקרות. במסיבת עיתונאים שתתקיים בסן פרנציסקו, עומדת חברת Palm להכריז על הסמארטפון החדש שלה, ה- Treo700, שיפעל על מערכת ההפעלה של יריבתה הגדולה מיקרוסופט. בכך תישבר המסורת ארוכת השנים שקבעה כי מחשבי כף יד וטלפונים החכמים של Palm חייבים לבוא אך ורק עם מערכת ההפעלה הביתית Palm OS.

לא פורסמו עדיין פרטים טכנים רשמים ומלאים אודות ה- Treo 700, אולם ידוע שמערכת ההפעלה שתתוקן עליו תהיה Windows Mobile 5.0 אותה חשף ביל גייטס בחודש מאי. כמו כן, על פי דיווח ה-San Francisco Chronicle, הוא יהיה צר יותר מקודמו, ה- Treo 650, תהיה לו מצלמה של 1 מגהפיקסל, אינטרנט אלחוטי ובלוטות'.

פיצול בין חומרה לתוכנה

במבט ראשון, החיבור הזה, בין פאלם לבין מיקרוסופט נראה מוזר ביותר. מוזר כמעט כאילו אפל היתה מכריזה היום שהיא הולכת להתקין על המק הבא שלה את הויסטה של מיקרוסופט. אולם מעקב אחרי ההתפתחויות של השנים האחרונות בפאלם, מראה כי בן הכלאים הזה נולד בעקבות תהליך הדרגתי של פיצול בין החומרה של פאלם לבין מערכת ההפעלה שלה.

עוד בשנת 2003 התפצלה Palm לשתי חברות נפרדות: חברת החומרה שנקראה PalmOne וחברת התוכנה PalmSource, שלקחה איתה את הפיתוח של מערכת ההפעלה Palm OS. בחודש מאי חזרה PalmOne להיקרא Palm, לאחר שקנתה מ- PalmSource את הזכויות על השימוש בשם, אולם היא עדיין נשארה חברת חומרה בלבד.

פיצול זה הועמק עוד יותר החודש, כשהחברה היפנית Access רכשה את PalmSource, תמורת 324.3 מיליון דולר. באופן זה PalmSource מתמקדת בפיתוח הדור הבא של מערכת ההפעלה Palm OS (שאגב יהיה משולב לינוקס) ואילו Palm חופשיה לנהל פלירטים מהצד עם מערכות הפעלה אחרות.

לא זונחים את Palm OS

בחודש שעבר התראיין למגזין המחשבים ZDNet אנדרו בראון, בכיר ב- Palm ודיבר על האפשרויות הטמונות בשימוש במערכת ההפעלה של מיקרוסופט על גבי המוצרים של פאלם. לדבריו, טלפון Treo שיהיה מבוסס חלונות יגדיל את ההתעניינות של לקוחות ארגוניים במוצרי פאלם, שעד כה נמנעו להשתמש במוצריה מחשש שהם לא יתאמו לשרתים של הארגון, הפועלים על חלונות כמובן.

כמו כן, הוא הסביר שלמרות המורשת המשותפת שיש לחברתו עם PalmSource, חברת Palm בגילוגולה הנוכחי לא מחוייבת להשתמש דווקא במערכת ההפעלה Palm OS. "למעשה, אנחנו כמו שוויץ", הוא אמר.

מצד שני, הוא הבהיר כי Palm לא מתכוונת לזנוח מערכת ההפעלה Palm OS וציין שתי החברות חתמו לא מזמן על חוזה לפיתוח מוצרים עתידיים מבוססי מערכת הפעלה זו.

הפרטים הרשמיים, כאמור, אודות ה- Treo 700 יחשפו בעוד יומיים, אולם בנתיים אפשר להנות מהתמונות אותן השיג בלוג הגאדג'טים הבלתי נלאה Engadget.