דלתות השיתוף מתחילות להיסגר

רשת שיתוף הקבצים WinMX כבר יותר מיממה לא פועלת. המשרדים של eDonkey נסגרו. נראה שהאיום של RIAA מתחיל לפעול

שתי חברות שיתוף קבצים מפגינות ביממה האחרונה סימני התקפלות. החל מאתמול (ד'), רשת שיתוף הקבצים WinMX אינה פועלת וכן האתר הבית של הרשת, WinMX.com ואתר FrontCode.com השייך לחברה המפעילה אותו, ירדו מהרשת. במקביל, סוכנות רויטרס מדווחת כי המשרדים בניו יורק של מפעילי רשת eDonkey נסגרו והטלפון הרשמי של החברה מנותק. אתר החברה עדיין באוויר.

מהלכים אלו מגיעים שבוע לאחר ש-RIAA, ארגון של תעשיית המוזיקה בארה"ב, שלח ל-7 חברות שיתוף קבצים מכתב בו הוא מזהירם "בפעם האחרונה" ומאיים עליהם לחסל את הפעילות. "אנחנו דורשים שתחדלו באופן מידי ממתן האפשרות ומעידוד של הפרות הזכויות של חברי RIAA", כתב הארגון.

הביטחון הרב של RIAA שמתבטא במכתב זה, מתבסס על פסיקת בית המשפט העליון בחודש יוני בפרשת גרוקסטר. בית המשפט אז פסק שחברות אשר מעודדות באופן אקטיבי הפרה של זכויות יוצרים, כפי שלדעתו עשתה רשת גרוקסטר, חייבות לשאת באחריות המשפטית על אותן הפרות.

RIAA לא הסכים לגלות מי הן אותן שבע החברות אשר קיבלו את מכתב האיום, אולם סביר להניח ש- eDonkey ו- WinMX היו בינהן.

עוד מוקדם להכריז על המוות

לא ידוע עדיין מה יעלה בגורלה של eDonkey. אופיה המבוזר של הרשת יקשה מאד על האכיפה ועל סגירתה ועוד מוקדם מידי להכריז עליה כעל חמור מת.

אשר ל- WinMX, אתר Slyck מעלה את השערה כי ירידת האתר היא רק זמנית וישנו סיכוי כי האתר מבצע פעולות התחמקות.

בבדיקה למי שייך הדומיין WinMX.com עולה כי הדומיין רשום כעת על שמה של חברת "WinMX Technology Associates" ולא על שמה של חברת "FrontCode" כפי שהיה בעבר. כמו כן שונתה גם הכתובת מטורונטו שבקנדה לפורט וילה בוונצואלה.

עדכון:
מסתבר שהפעם סוכנות רויטרס הצליחה להטעות את כל אתרי החדשות המדווחים בעקבותיה על סגירת משרדיה הניו יורקים של eDonkey. "אנחנו לא פועלים בניו יורק מאז 2004", אמר ל-Slyck סם יאגן, נשיא MetaMachine, מפעילת eDonkey. "המשרדים שלנו הם עכשיו בניו ג'רזי". טעות כל כך פשוטה, אם כי כל כך משמעותית. אם כן, ל- eDonkey שלום, נכון לעכשיו והחברה, האתר והרשת פועלים כרגיל. רשת WinMX לעומת זאת, עדיין מושבתת.