RIAA: "זו אזהרה אחרונה"

איגוד תעשית התקליטים האמריקאית שלח מכתב לשבע רשתות החלפת קבצים, בו הוא מאיים עליהן "לשוב לדרך הנכונה"

מפעילים של שבע רשתות החלפת קבצים קיבלו השבוע מכתב מאיגוד תעשית התקליטים האמריקאית (RIAA), המאיים עליהם לחדול מ"מעשיהם המוטעים".

"אנחנו דורשים שתחדלו באופן מידי ממתן האפשרות ומעידוד של הפרות הזכויות של חברי RIAA", כותב הארגון במכתב שהגיע לידי Cnet. "אם אתם רוצים לדון בישוב התביעות האלו באמצעות הסכם טרום-משפטי, צרו איתנו קשר באופן מידי".

הביטחון הרב של RIAA המתבטא במכתב זה, מתבסס על פסיקת בית המשפט העליון בחודש יוני בפרשת גרוקסטר. בית המשפט אז פסק שחברות אשר מעודדות באופן אקטיבי הפרה של זכויות יוצרים, כפי שלדעתו עשתה רשת גרוקסטר, חייבות לשאת באחריות המשפטית על אותן הפרות.

"חברות שפועלות בדומה לגרוקסטר קיבלו הזדמנות לתקן את דרכיהן", אומר RIAA בהצהרה. "ישנה הדרך הנכונה לניהול עסקים וישנה הדרך המוטעית. אותם עסקים שביודעין ממשיכים לפעול בדרך המוטעית, עושים זאת תוך כדי הסתכנות עצמית".

לא ידוע מי הן שבע רשתות שיתוף הקבצים שיקבלו לידיהן את המכתב. המועמדות המידיות הן קאזה, שהפסידה בימים אלו במשפט באוסטרליה, eDonkey, ביטורנט, i2Hub, Free Peers, WinMX, LimeWire ו-BearShare. הוול סטריט ג'ורנל סימן את השלוש האחרונות כחברות שלדעתו נמצאות בתוך השביעיה.