הסרטון שמסעיר את ארה"ב: שוטרים תוקפים ילדים בברוטאליות במסיבת בריכה

שוטרים שהוזעקו לטפל בהפרת סדר בבריכה עירונית, תועדו כשהם מפעילים אלימות קיצונית נגד קטינים. המקרה מחזיר שוב לדיון את נושא אפליית הקהילה השחורה בארה"ב על ידי המשטרה שם. סרטון מהמקרה הועלה לרשת, נצפה יותר מ-2.5 מליון פעמים בשעות האחרונות

אלימות בבריכה בארה"ב
אלימות בבריכה בארה"ב | צילום: יוטיוב

סרטון ויראלי, לא קל לצפייה, מסעיר ביממה האחרונה את ארה"ב. שוטרים שהוזעקו למסיבת בריכה עקב קטטה שפרצה בין אישה מבוגרת לנערה, תועדו כשהם מגיבים בכח מופרז ובאלימות קשה כנגד צעירים - מרביתם ממוצא אפרו-אמריקני.  הסרטון, שאורכו מעט יותר משבע דקות, עלה לפני פחות מיומיים לרשת והספיק לצבור יותר מ-2,500,000 מליון צפיות רק בעשרת השעות האחרונות.

 

רוצים לקבל את כל חדשות הדיגיטל והדברים הכי ויראליים ברשת? עשו לנו לייק בפייסבוק

 

הסרטון, שהועלה בשבת אך הפך ויראלי ,כאמור, רק ביממה האחרונה, צולם בברכה עירונית במקיני,טקסס. הסרטון מתעד מעצר של ילדים, כמעט כולם בני מיעוטים, בכח מופרז. באחד הרגעים היותר קשים מהסרטון נראה שוטר בעודו אוחז ילדה בצווארה וכאשר שני ילדים מתקרבים אליו , הוא שולף את אקדחו ומכוון אותו עליהם.

משטרת טקסס שיחרר את ההצהרה הבאה בעמוד הפייסבוק שלה:
"בחמישי ליוני בשעה שבע ורבע בערב, שוטרים ממשטרת מקיני הגיבו להתפרעות בבריכה העירונית " Craig Ranch North". הכוחות הוזעקו עקב דיווח על קטינים שהתפרעו לאחר שהגיעו לבריכה שנאסר עליהם להיכנס אליה( מאחר והם אינם תושבי המקום). טרם הגיעו השוטרים לנקודה, נתקבלו מספר שיחות המדווחות על אלימות במתחם שהופעלה על ידי הקטינים. השוטרים הראשונים שהגיעו למקום, נתקלו בהמון רב שסרב להתפזר ולהשמע להוראות השוטרים. כתוצאה מכך, הוזעקו תשעה ניידות נוספות כגיבוי לכח במקום, מה שאפשר למשטרה להשתלט על הסיטואציה. מאוחר יותר, משטרת מקיני קיבלה דיווח על סרטון שעלה ליוטיוב המתעד את התקרית ,ובעקבותיו אחד השוטרים הודח מתפקידו עד שיתבררו נסיבות הארוע המתואר שם".

 

 

עדי ראייה מהמקום, כמו גם מעלה הסרטון עצמו, מדווחים כי משהגיעו השוטרים לנקודה, הם החלו לאזוק בצורה אלימה את כל הילדים שהיו נוכחים במקום. מעלה הסרטון סיפר מאוחר יותר בראיון לאתר Buzzfeed : "הארוע החל כשהורים לבנים כעסו שחבורה של ילדים שחורים, שאינם גרים במקום, נכנסו לבריכה". עוד הוא סיפר שכל מי שנאזק או נעצר היו ילדים ממוצא אפרו אמריקני, מקסיקני או ערבי: "השוטרים אפילו לא הביטו בי- זה כאילו והייתי שקוף בעיניהם", כך כאמור טען מעלה הסרטון (שהוא, דרך אגב, בהיר עור).

 

אלימות בבריכה בארה
אלימות בבריכה בארה"ב | צילום: יוטיוב

עד אמש הסיפור היה בגדר ארוע מקומי בלבד, וביממה האחרונה הוא פרץ לתודעה הארצית בארה"ב. כשברקע האשמות חוזרות ונשנות של תקיפות שוטרים על רקע גזעני במדינה, מוקדם מדי לחזות את השפעתו של הסרטון על המתיחות הגבוהה גם כך שם.