ארה"ב: בת 13 התאבדה לאחר שאביה עשה לה "שיימינג" ברשתות חברתיות

ארה"ב מזועזעת על ידי מקרה נוסף של התאבדות בעקבות שיימינג ברשתות חברתיות, כשהפעם המקרה טראגי במיוחד, מאחר ומי שעשה את השיימינג הוא לא אחר מאבי הילדה

איזבל לקסמנה
איזבל לקסמנה | צילום: צילום מסך -
איזבל לקסמנה
איזבל לקסמנה | צילום: צילום מסך -

איזבל לקסמנה בת ה13 מטאקומה וושינגטון, התאבדה לפני כשבוע ,במקרה מחריד שנסיבותיו מתבררות בימים אלו. טאקומה קפצה אל מותה מגשר מחלף בשישי האחרון, רק מספר ימים לאחר שאביה פרסם סרטון ביוטיוב ובו נרמז כביכול שהאיש קצץ את מחלפות ראשה של הבת כעונש על התנהגותה.

 

רוצים לקבל את כל חדשות הדיגיטל והדברים הכי ויראליים ברשת? עשו לנו לייק בפייסבוק

 

למרות שהסרטון המקורי, שכאמור צולם על ידי אביה, הוסר מהרשת, אחד מחבריה של איזבל העלה אותו שוב (בצילום דרך מסך האייפון שלו):

 

הסרטון נפתח בשוט של ילדה עם חולצה שחורה שבוהה כשעינה כבויות במצלמה, במה שנראה כחניית הרכבים של בית המשפחה. מספר רגעים אחר כך האב נשמע אומר "זה מה שקורא כשמסתבכים, מאבדים את כל השיער היפה הזה" בעוד המצלמה פונה לרצפה ומצלמת שערות שחורות ארוכות מפוזרות. שניה לאחר מכן המצלמה חוזרת לצלם את הבת והאב שואל אתביתו : "האם זה היה שווה את זה?" והיא עונה לו "לא". "כמה פעמים הזהרתי אותך" שואל האב, והבת עונה בשקט "הרבה פעמים". מדיווחי התקשורת המקומית בעיר טאקומה עולה כי האב ניסה ללמד לקח את ביתו על ידי פרסון הסרטון ביוטיוב וביושה בפומבי.

 

איזבל לקסמנה
איזבל לקסמנה | צילום: צילום מסך -

נדמה שנפשה של הצעירה לא מצאה מנוח בשום מסגרת חברתית. ניתוח קצר של התנהלותה של הילדה ברשתות החברתיות מעלה כי איזבל הרגישה נרדפת בבית ספרה ובפוסט שהעלתה בחשבון הגוגל פלוס שלה מלפני שנה כתבה " אני מרגישה שנואה רוב הזמן בבית הספר, אני מרגישה שמזלזלים בי. אני מרגישה לבד- זה מוזר לי לכתוב את המילים האלו "אני מרגישה לבד" אך כך אני באמת מרגישה זו האמת".

 

בינתיים הסיפור הפך ויראלי בארה"ב. אלפים הניחו נרות זיכרון ,דובונים וצעצועים בכניסה לבית ספרה של איזבל בטאקומה, כאות הזדהות עם הצעירה שאיבדה את חייה בדרך כל כך טראגית וכואבת. דף פייסבוק בשם "צדק לאיזבל" (Justice for Izabel ) הוקם לזכרה כמו גם אתר אינטרנט הנושא את אותו השם. והוקם קול מחאה ציבורית כדי לבחון את התנהלות משפחתה  של איזבל בנסיון למנוע השנות מקרים שכאלו בעתיד.

עדכון:  קרוביה של איזבל העלו סרטון זכרון מרגש ליוטיוב (כשבתגובות ניתן לראות כי קרוביה מנהלים דיון ער לגבי אשמת האב)