הכירו: המשחק שילמד את הילד שלכם לתכנת

תחרות ארצית חדשה יצאה לדרך ובמסגרתה ילמדו עשרות אלפי תלמידים לתכנת בעזרת משחק מחשב ייחודי. שחר בר אור מנכ"ל סאנדיסק ישראל מנותני החסות של התחרות: חשוב לחשוף את תלמידי ישראל לתכנות בסיסי, שהוא מקצוע חובה בחלק ממדינות ה- OECD וכישור חיים בסיסי בעידן המהפכה הטכנולוגית"

CodeMonkey
Codemonkey | צילום: צילום מסך -
בשבוע האחרון נפתחה תחרות ארצית מעניינת שמטרתה לימוד יסודות התכנות לילדים בבתי הספר היסודיים והתיכונים. בתחרות ישתתפו עשרות אלפי תלמידים מרחבי הארץ.
רוצים לקבל את כל חדשות הדיגיטל והדברים הכי ויראליים ברשת? עשו לנו לייק בפייסבוק

במסגרת התחרות, יהיה על התלמידים ללמוד לכתוב שורות קוד באמצעות CodeMonkey, משחק שפותח על ידי סטארט אפ ישראלי. במשחק בן ה-90 שלבים, מתבקש השחק לסייע לדמות הקוף לאסוף בננות ולהתגבר על שלל מיכשולים על ידי כתיבת שורות קוד מתאימות בשפת תכנות. יוצרי המשחק עשו שימוש בגיימיפיקציה על מנת להחדיר ולהנגיש את נושא לימוד התיכנות גם לגילאים צעירים יותר.
CodeMonkey
CodeMonkey | צילום: צילום מסך -

CodeMonkey, אשר פותח במקור על ידי האחים יונתן ועידו שור לפני כשנתיים, זכה בשלל פרסים ברחבי העולם. המשחק מאתגר את השחקנים בשלל נושאים החל מתחום מדעי המחשב, דרך פתרון בעיות, תכנון, חשיבה גיאומטרית, מתמטיקה ואף אנגלית.

 

במיזם לוקחים חלק המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וחברות הטכנולוגיה הבינלאומיות סאנדיסק, קוואלקום ומארוול, שיתרמו פרסים בסכום של 100 אלף שקלים." המפגש הראשון עם CodeMonkey נערך במאיץ הטכנולוגי של המרכז- MindCET" כך מספרת גילה בן הר, מנכ"לית מט"ח. "שמחנו לאמץ את המוצר כחלק מהיצע הפתרונות שאנו מציעים לשוק החינוך בישראל."

 

CodeMonkey
CodeMonkey | צילום: צילום מסך -

שחר בר אור מנכ"ל סאנדיסק ישראל וסגן נשיא חטיבת הנדסת המובייל בסאנדיסק, אומר כי בסאנדיסק ישראל מושקעים משאבים רבים לעידוד לימודי מדעים מדוייקים בישראל. "חלק מהמדיניות הזו היא לחשוף את תלמידי ישראל לתכנות בסיסי, שהוא כבר מקצוע חובה בחלק ממדינות ה OECD וכישור חיים בסיסי בעידן המהפכה הטכנולוגית. אני מאוד מקווה שחברות נוספות יצטרפו ליוזמות החינוכיות השונות ובכך ישתתפו באחריות על עתיד החינוך וההייטק בישראל".

לכתבות נוספות שאולי יעניינו אתכם:
חדש בפייסבוק: העברת כספים לחברים דרך אפליקציית הצ'ט
השדרוג לווינדוס 10 - חינם לכולם, גם לבעלי גרסאות פיראטיות