במקום לבכות: מתגייסים לפסטיבל רוק לזכרו של חייל שנפל בצוק איתן

גיא בוילנד ז"ל היה בן 21 כאשר נהרג במהלך מבצע צוק איתן. בפוסט ויראלי מרגש במיוחד שעלה אמש לפייסבוק, חבריו ומשפחתו מבקשים את עזרתכם בהגשמת החלום שלהם: פסטיבל מוזיקה גדול ושמח במיוחד לזכרו, על שפת הכינרת. כל הפרטים בכתבה

נפל בצוק איתן- גיא בויילנד ז"ל
נפל בצוק איתן גיא בויילנד ז"ל | צילום: פייסבוק - צילום מסך

גיא בוילנד ז"ל, היה לוחם הנדסה שנפל במהלך מבצע צוק איתן. בוילנד ז"ל בן ה-21, נהרג במהלך חילופי אש עם מחבלים שיצאו מפיר מנהרה בחאן יונס במטרה לחטוף חיילים. פוסט מרגש במיוחד שהעלה שדרן הרדיו (88fm) בן רד, אודות יוזמה מיוחדת של חבריו של בויילנד הפך ויראלי במיוחד בשעות האחרונות.

 

רוצים לקבל את כל חדשות הדיגיטל והדברים הכי ויראליים ברשת? עשו לנו לייק בפייסבוק

 

בפוסט שעלה אמש (ש') מספר רד על יוזמה מרגשת שנועדה להנציח את בוילנד ז"ל בדרך הכי הולמת אותו - מוזיקלית. בויילנד אשר חבריו מגדירים אותו כ"מטאליסט מושבע", ניגן בהרכב המטאל Silent Sin.  כמעט שנה אחרי, ובקרבה לתאריך נפילתו, חבריו מנסים להרים פסטיבל מוזיקה יחודי שיחגוג את אהבתו הגדולה של גיא, הלא היא מוזיקת הרוק.

 

נפל בצוק איתן- גיא בויילנד ז
נפל בצוק איתן- גיא בויילנד ז"ל | צילום: פייסבוק - צילום מסך

כך כותב בן רד, מגיש התוכנית "נותן ברוק" בפוסט המדובר, אשר נכון לכתיבת מילים אלו זכה ליותר מ 2,000 לייקם ומאות שיתופים:

 

"..רוקרים יקרים,
לפני כשבועיים קיבלתי מייל לאינבוקס של הדף בזה הלשון:
"שלום בן, אינך מכיר אותי, אז ראשית אציג את עצמי. שמי שלומי חייל, בן 26, רוקיסט ומטאליסט מאז כיתה ג' ומאזין קבוע מזה כבר כמה שנים. אני מתנצל מראש על אורך המכתב, אך מבקש (מפציר אפילו) שתקרא את כולו, בשקט ובעיון. אני פונה אליך כחבר של גיא בוילנד. ועכשיו תשאל: "Now how the fuck is גיא בוילנד?"
גיא בוילנד הוא מוזיקאי, מטאליסט בלב, בנפש ובשיער שמגיע עד התחת. הוא ניגן בכמה וכמה הרכבים, העיקרי שבהם הוא הרכב המטאל Silent Sin אתה יכול למצוא חומרים שלהם ביוטיוב (למרות שאני לא ממליץ, זה די קקה. בכל זאת, למה כבר אפשר לצפות מחבורה של ילדים שמנגנים במקלט בקיבוץ?ׁׂ)
גיא הוא גם לוחם מורעל בחיל ההנדסה הקרבית.היה. גיא נהרג במבצע "צוק איתן", במהלך התקלות עם מחבלים בדרום הרצועה.ועכשיו אתה שואל "אוקיי, אבל מה הוא רוצה ממני?" עזרה. אנחנו מבקשים ממך, כמנחה תכנית הרדיו שהיא אבן שואבת לכל חובבי הרוק במדינת ישראל (ואני לא מלקק עכשיו, אני מציין עובדה), עזרה.
בחודש יולי הקרוב, עתיד להתקיים בקיבוץ גינוסר, ביתו של גיא ושלי, פסטיבל רוק על חוף הכנרת. מין תחייה מחדש של פסטיבל צמח האגדי, כך לפחות אנחנו (המארגנים) מקווים- וכולו יהיה חגיגה למען גיא, ולמען הרוק בישראל.
אבל אנחנו צריכים עזרה, ואולי תוכל לתת לנו אותה. העלאת מודעות, גיוס אמנים, פירסום...נהיה אסירי תודה לכל עזרה שתוכל לתת. אתה מוזמן להיכנס לדף האירוע, ולהכיר את גיא קצת יותר לעומק:
אם חשבת להגיב למכתב, לחיוב או לשלילה, אבקש ממך לפני כן לעיין בדף, להבין את המטרה והאדם מאחוריה.
תודה מראש, שלומי"

רד ממשיך וכותב: כמובן שלא יכולתי להישאר אדיש למייל הזה של שלומי, נכנסתי לדף שהחברים פתחו לטובת גיא והתרגשתי לראות ולקרוא כמה אהוב היה גיא על חבריו ומשפחתו ואיזו יוזמה מדהימה ולא פשוטה הם מתכוונים להרים לכבודו. אני יודע שלהרים אירוע כזה זו משימה לא פשוטה בכלל ומצריכה לא מעט כסף, לוגיסטיקה, כוח אדם, ובעיקר הרבה רצון טוב...זו בדיוק מהות של קהילה ולפיכך אני מתכוון לגייס את קהילת הרוק המדהימה שלנו להצלחת האירוע. אני יודע שיש כאן בדף לא מעט אומנים ורוקרים כמו גם אנשי סאונד, שיווק, תקשורת ובכלל אנשים שיש להם את היכולות ואני משוכנע שגם הרצון לעזור לערב הזה להצליח...
זה דף האירוע שמוקדש לגיא בוילנד אתם מאוד מוזמנים להיכנס:
מחזירים את הרעש - פסטיבל רוק לזכרו של גיא בוילנד
הלוחמים היפים והאמיצים הללו נתנו לכולנו את החיים שלהם, נראה לי שזה המעט שאנחנו יכולים להחזיר להם...
שבוע רוק לכולכם,
בן רד"

בוילנד ז"ל, מעבר להיותו גיטריסט גם עסק בסאונד ולמעשה - הקדיש את כל חייו למוזיקה מכל קצותיה - מהמטאל הכי כבד ועד לפופ הכי קיטשי שמשמיעים היום במסיבות. "באמת שלכולם יש רק דברים טובים להגיד עליו. אין ממנו אף זיכרון שלילי, אתה יכול לשאול כל אחד", מספר חברו ללהקה הבסיסט דביר דגן, ומספר על תוכניות להשתחרר מצה"ל ואז לקחת את פעילות הלהקה הלאה - אולי לסיבובי הופעות בחו"ל, שכן האפשרויות של התקדמות בעולם המטאל בארץ מוגבלות.

 

נפל בצוק איתן- גיא בויילנד ז
נפל בצוק איתן- גיא בויילנד ז"ל | צילום: פייסבוק - צילום מסך

חבריו של גיא מספרים כי הפסטיבל המתוכנן אמור לקום ללא תקציב, וכי הם זקוקים לכל עזרה וסיוע שיש במטרה להגשים את החלום הזה- פסטיבל מוזיקה שינציח את שמו ומורשתו של חברם.מדובר בערב שיהיה כל כולו על טהרת המוזיקה הטובה ועל טהרת השמחה- ערב שיחגוג את גיא. המופע מתוכנן להתקיים על שפת הכינרת במתחם ההופעות והאירועים של מלון נוף גינוסר בתאריך ה 16 ליולי 2015.

אתם מוזמנים לתמוך ביוזמה (אפילו רק בלייק) בעמוד הפייסבוק המיוחד שהוקם עבור האירוע:
מחזירים את הרעש - פסטיבל רוק לזכרו של גיא בוילנד

 

אם ברצונכם לסייע ולדאוג שהחלום הזה יקרום עור וגידים אתם מוזמנים לסייע ולתרום:
קרן לגיא בוילנד - בויילנד אדוה ופז שירי

Keren legay Boyland -

Boylend Adva & Paz Shiri

בנק הפועלים סניף 723

חשבון 478033

 

נפל בצוק איתן- גיא בויילנד ז
נפל בצוק איתן- גיא בויילנד ז"ל | צילום: פייסבוק - צילום מסך

 

 

לכתבות נוספות שאולי יעניינו אתכם:

 

סקירה: סוללה/מטען נייד של Xiaomi

ויראלי: המחווה המרגשת של גיבור העל לילד קטן שנולד ללא יד