יוטיוב חוגגת עשור: כל הקטעים הכי ויראלים

מי היה מאמין? יוטיוב חוגגת יום הולדת 10! לרגל המאורע אספנו עבורכם את כל הקטעים הויראלים, המצחיקים, החשובים, המרגשים והמטלטלים. קשה לדמיין את חיינו היום ללא יוטיוב, צפו כיצד היא שינתה חיינו

יוטיוב חוגגת 10
יוטיוב חוגגת 10 | צילום: יוטיוב

לרגל חגיגות העשור ליוטיוב( כן יוטיוב הצעירה רק בת 10, הייתם מאמינים?) הכין העורך הראשי של האתר לוק ברגרון סרטון באורך 16 דקות ובו 101 הקטעים הכי ויראלים/חשובים שהועלו לרשת. כל הסרטונים הכי ידועים נמצאים שם: החל מצ'רלי נשך לי את האצבע, החתול שמנגן על האורגן, היטלר מתעצבן, סוזן בוייל, פלאשמובים, הארלם שייק, סלולרי בבלנדר, האביב הערבי ועוד עשרות סרטונים אחרים . לרגל המאורע בדקנו עבורכם מהם 11 הרגעים הכי חשובים בתולדות יוטיוב? הנה הרשימה עבורכם:

 

אהבתם? עניין אתכם? רוצים להשאר מעודכנים עם הדברים הכי חמים ברשת? עשו לנו לייק לעמוד הפייסבוק

 

 

1. Me at the zoo

 

במבט ראשון אין שום דבר מיוחד בסרטון הזה, כלומר מלבד נעובדה שזה הסרטון הראשון שאי פעם הועלה ליו טיוב.
הסרטון בין ה-18 שניות  הועלה על ידי מייסד יוטיוב ג'אווד קארים ב-23/02/2005. הוא אולי לא מצחיק, משעשע או אפילו מעניין, אבל זה הסרטון הכי חשוב ביוטיוב- זה הסרטון שהתחיל את הכל.

 

2. Psy - Gangnam Style

הסרטון הראשון שחצה את קו מיליארד הצפיות. המנון הפופ הקוריאני שכבר הספיק להעלות על העצבים של כולנו, מחזיק בתור הסרטון הכי נצפה ביוטיוב עם מספר אסטרונומי של כ-2,254,151,408 מליארד צפיות.

3. סדרת סרטוני "Lonelygirl15"

 

בלוג פופולארי שכבש את גולשי יוטיוב בין השנים 2006-2008. עשרות הסרטונים שהועלו לחשבון המשתמש "Lonelygirl15" צברו יותר מ-10 מליון צפיות. סדרת הסרטונים הציגה וידווים מחדרה של נערה מתבגרת בשם ברי, שסיפרה לצופים על חייה ועל היום יום שלה. אך הייתה בעיה אחת קטנה: סדרת הסרטונים לא היייתה בלוג אישי, כי אם סדרת רשת מתוסרתת שמאוחר יותר קיבלה גם ספין-אןף ועשרות חקיינים אחריםץ כשהדבר התגלה, זה יצר סערה ודיון האם מדובר בהונאה או בצורה לגיטימית של אומנות ושיווק. הפעם הראשונה שזה קרה, אך ממש לא הפעם האחרונה.

 

4. ג'סטין ביבר

 

תאהבו את ג'סטין ביבר או תשנאו אותו, זה לא ממש משנה- לא לו ובעצם גם לא לכם. ביבר הוא הדוגמה הכי טובה עד היום לכוחה של יוטיוב. אימו של ביבר נהגה לפרסם סרטונים של בנה הקטן והחמוד (מה קרה לילד הזה?) כשהוא שר בבית הספר ובתחרויות מקומיות בסטרטפורד שבאונטריו ,קנדה. כשהסרטונים הפכו ויראלים ב2007, מפיק בשם סקוטר בראון חטף אותו מהשוק והפך אותו ללהיסטריה שהיא(או שמא- הייתה?) "ג'סטין ביבר".

 

5. תלמידת תיכון יוצאת מהארון מול כל בית הספר

 

אם תחפשו היום את הצירוף "coming out" ("לצאת מהארון") ביוטיוב תקבלו רשימה אינסופית של סרטונים ובהם בני נוער אמיצים חושפים את נטייתם המינית בפני הוריהם, חבריהם ואפילו מול סתם זרים. אבל המצב לא תמיד היה כך. לפני כמה שנים הסרטונים האלו היו מעטים וחבויים - כל זאת  עד שהגיע הסרטון המרגש של תלמידת התיכון קיילה קירני בינואר 2011.

 

6. קוני 2012

 

עם יותר מ-100 מליון צפיות, סרטון קוני 2012 היה אחד מהתופעות הויראליות הגדולות בראשיתה של פייסבוק. הסרטון שיצא נגד ג'וזף קוני, המנהיג הראשי של "צבא ההתנגדות של האל", ארגון הגרילה מאוגנדה אשר חטף ושיעבד ילדים למגוון מטרות שנעות על הספקטרום שבין עבדות, מין ולחימה. הסרטון הזה הוכיח שני דברים: הדבר הראשון הוא שליוטיוב יש כוח עצום בהעלאת המודעות לנושאים חברתיים גלובאלים והדבר השני הוא שסרטונים לבדם אינם מסוגלים לשנות מציאות (קוני עדיין חופשי ועוסק בשלו).

 

7. הקליפ של ההרכב OK GO לשיר "Here "It Goes Again"


הקליפ החכם והממזרי הזה ששוחרר בפברואר 2009, היה ככול הנראה הוידאו קליפ הראשון שממש הותאם ודיבר בשפת היוטיוב. בעידן שבו MTV גוססת , ההרכב הזה הוכיח שהמדיום  של הוידאו קליפ הזה יכול להיון עדיין רלוונטי. ככול הקליפ הזה דיבר בשפה הויראלית עוד בטרם  המושג ויראלי היה ככול הנראה בשימוש.

 

8. הסרטונים שאתם לא מכירים, אבל מכניסים ליוצריהם מליוני דולרים

 

אם אתם מעל גיל 18, יש סיכוי סביר שלא תכירו את הסרטונים הללו. החל מסרטוני הדרכה למשחקי וידאו, סרטונים שמצלמים אנשים שמשחקים במשחקי וידאו, או כול מיני סרטוני נונסנס שטותיים - מדובר בתעשייה שמכניסה מליונים למעלי הסרטים. רק השבוע פורסם על צעיר בריטי שהרוויח בשלוש השנים האחרונות כ-10 מליון דולר מסדרת סרטוני הדרכה למשחק מיינקראפט ביוטיוב. דוגמא נוספת היא המשתמש השוודי "PewDiePie". השוודי משתייך למועדון המליונרים הצעריים של יוטיוב, מדוע? בגלל הסרטון הזה:

 

9. ברק אובמה מתראיין לבלוגרית איפור ביוטיוב

 

לא סרטון כזה חשוב בפני עצמו , מלבד העובדה שמדובר באיש העומד בראש המעצמה החזקה בעולם אשר מצא לנכון להקדיש שעה מחייו בסדרת ראיונות  לבלוגרי יוטיוב מובילים (וכן חלק מהבלוגרים האלו עוסקים בסטיילינג ואיפור, אבל מה זה משנה לא?). הרגע הזה הוא לא פחות  ממהפכני ומעיד על השינוי שהתקשורת העולמית עוברת. עדות טובה לכך היא מערכת הבחירות שלנו פה בישראל הקטנה שנראה ועברה כולה לזירת היוטיוב.

10. אתגר דלי הקרח

 

התופאה שהצליחה להלהיב ולהמאס כמעט באותה מהיאות. מה תבחרו? להרטב במי קרח קופאים, או להעניק תרומה כספית לעמותות ALS? האתגר הפך לתופעת אינטרנט באוגוסט 2014, כשהמונים צילמו עצמם משתתפים באתגר בכל כלי המדיה החברתית. פה בארץ העדיפו לספוג את מי הקרח הקפואים ושיבשו לחלוטין את המטרה של הקמפיין הזה, שנועד במטרה לעורר מודעות למחלה חשוכת המרפא. אבל למי אכפת כשלבסוף אפילו מארק צוקרבקג, ביל גייטס  וחצי עולם מצליחים לגייס קרוב ל-100 מליון דולר למטרה טובה.

11. הצונאמי ביפן

האסון האיום הזה הדגים את החשיבות הגלובלית/חדשותית שיש ליוטיוב. אם בעבר קטעי וידאו מהחדשות היו מוצאים עצמם ברשת -הרי שכאן המקרה היה הפוך. באחד האסונות הכי מתועדים בהיסטוריה האנושית, הפכה יוטיוב ליצרנית החדשות מספר אחת בעולם. נדמה היה שכל רגע צץ סרטון מזוית חדשה של האירוע, וערוצי החדשות בטלויזה ובעיתונות פשוט לא יכלו להדביק את הקצב.

 

 

 

לכתבות נוספות שאולי יעניינו אתכם:

רגע לפני שנמאס: פארודיות טיסת השוקולד הכי מצחיקות

מרגש: המחווה האחרונה של הזמר נתן גושן למעריצה המנוחה. צפו