איך ייראו בחירות 2015 בזירה האינטרנטית?

כ-30-40 מנדטים יוכרעו השנה בזכות פעילות פוליטית וקמפיינים באינטרנט. בסיבוב הקודם השכילו בנט ולפיד לנצל את פלטפורמות הדיגיטל וזכו בהצלחה גדולה בהתאם - מי יהיו כוכבי הרשת שייקח את כל הקופה במערכת הבחירות הקרובה?

סקר תכנית הבוקר של אורלי וגיא המנבא הצלחה למשה כחלון בבחירות הקרובות
סקר תכנית הבוקר של אורלי וגיא המנבא הצלחה למשה כחלון בבחירות הקרובות | צילום: אורלי וגיא, צילום מסך

"אני לא מבין למה כולם מתלוננים, אומרים שאף אחד לא רוצה את הבחירות האלה ואין לנו כוח", אומר נמרוד ניר, פרסומאי וקמפיינר פוליטי, בשיחה עם אורלי וגיא הבוקר, "אני חושב שהקמפיינרים הפוליטיים ואנשי הפייסבוק מאוד מאוד מצפים לבחירות האלה. הולך להיות לנו קרקס, לפחות באינטרנט, אני חושב שזו אולי נקודת האור היחידה בכל העניין הזה של הבחירות".

 

לעוד תוכן ויראלי, גאדג'טים, חדשות ועוד עדכונים בזמן אמת - בקרו בדף נענע10אונליין בפייסבוק

יותר מאי פעם צפויות הבחירות להיות מוכרעות השנה בזירת הרשת. "30-40 מנדטים צפים שם", טוען ניר, "ראינו איך מי שנתן עבודה בפעם שעברה, לפיד, בנט, שבאמת שהלכו באמת עד הסוף בנושא של הדיגיטל. הם לקחו את כל הקופה". שני הכוכבים העולים של הבחירות הקודמות אכן ניצלו את הרשת היטב בקמפיינים שלהם והתוצאות בשטח ניכרו בהתאם.

לעומת זאת, אלדד יניב ומפלגת ארץ חדשה שדווקא לא עברו את אחוז החסימה, גם כן התמחו בסרטונים ובאזז אינטרנטי גועש, שלא התרגמו למושבים בכנסת למרות ההצלחה ברשת. "אני חושב שאלדד יניב הוא דוגמה מעולה לזה שאי אפשר לבד. כל כלי התקשורת התגייסו נגדו, התקשורת המסורתית, זה מראה שרק בדיגיטל - זה לא עובד".

 

לכתבות נוספות שאולי יעניינו אתכם:
מטה הבחירות של זאב אלקין כבר מנפק לנו את פנינת הווידאו הראשונה מהמבול שצפוי לשטוף אותנו בקרוב. מי עוד צפוי לעשות שמות ברשת החברתית בדרך אל הקלפי? צפו בקטע המלא מתכנית הבוקר.