סמארטפון חדש לא יתן לאף אחד לעקוב אחריכם

המכשיר יושק בפברואר וינסה להיות התשובה האזרחית לפרשות הריגול, דליפות המידע והמעקב התאגידי אחרי משתמשי ניידים

Blackphone
Blackphone | צילום: עיבוד תמונה

ריק

טקסט

בשנה החולפת הרשת לא הפסיקה לסעור מסיפורי אימים על האופנים השונים בהם המידע האישי שלנו ברשת והתקשורת הדיגיטלית שלנו חשופים לכל דורש - מגופי ביון המצותתים לנו דרך רשתות חברתיות ודרך אמצעי התקשורת, דרך דליפות של רשימות משתמשים באפליקציות פופולריות ופריצות של האקרים ועד גוגל שאוספת עלינו המון המון מידע כל הזמן, עד שלחלק מהאנשים נמאס.

 

כעת ברית מעניינת אך כלל לא מופרכת נוצרה בין שתי חברות כדי לנסות ולהילחם לפחות בחלק מהצרות הללו. הראשונה היא Silent Circle, חברת אמריקאית העוסקת בעיקר בהצפנה ובראשה עומדים כמה מומחי אבטחת מידע ידועים, והשניה היא Geeksphone, יצרנית בוטיק ספרדית של סמארטפונים שזכתה לפרסום בשנה שעברה כשהשיקה את המכשירים הראשונים המריצים את מערכת ההפעלה לניידים של מוזילה, FirefoxOS. כוונתם היא לחזק את אבטחת המידע שלכם כבר ברמת משתמש הקצה, על ידי יצירת טלפון חכם עם דגש חזק על הצפנה ואבטחת מידע. למכשיר הזה הם קוראים Blackphone.

 

הם לא מגלים בדיוק איזו חומרה תהיה לו, אך מבטיחים כי ביצועי הבלאקפון מעמידים אותה בשורה הראשונה של מכשירים מכל יצרנית שהיא - הבטחה שנגלה בקרוב, מכיוון שהמכשיר יושק בכנס הניידים MWC בברצלונה בסוף פברואר. הוא יריץ גרסה מותאמת של אנדרואיד אותה הם מכנים PrivatOS שמכילה תוספות אבטחה רבות, וגם במעבד ובשאר החומרה יוטמעו רכיבי הצפנה שונים. הטלפון אמור לאפשר שיחות קוליות ושיחות וידאו באופן מאובטח, והעברה מאובטחת של הודעות וקבצים, וגלישה מוצפנת ברשת.

 

בעוד שייתכן והמומחיות של יוצריו אכן תתגלם במכשיר מאובטח באמת, אנו עדיין נוטים לפקפק ביכולת של מכשיר אחד, אפילו פופולרי מאד, לספק אבטחה כששאר הרשת לא מאובטחת: יש להבין מה יקרה בתקשורת טלפונית או אינטרנטית עם מכשירים מיצרנים אחרים שאינם מאובטחים, וכיצד ניתן לאבטח מידע שעובר באפליקציות צד-שלישי שונות שאינן מאובטחות. נקווה שהשאלות הללו יקבלו מענה במהלך MWC. בינתיים נסתפק בסרטון הפרסומת להלן , שלצד ראיונות רגילים עם היוצרים מציג אווירה סייברפאנקית פרנואידית למדי.