דו"ח: אפל תחשוף אייפון עם מסך 5.5 אינץ' ושעון חכם עם מסך רטינה

אנליסטים חוזים שני גדלים חדשים למסכי אייפון שייחשפו השנה, וגם מסך רטינה לשעון החכם של אפל

iPhone 5C
Iphone 5c | צילום: יחצ

ריק

טקסט

פירמת האנליסטים DisplaySearch, המתמחה בניתוח תעשיית המסכים העולמית, הוציאה דו"ח תחזית לשנת 2014 הכולל ספקולציות לגבי גדלי מסך של מכשירים רבים. ביניהם ניתן לאתר גם שני גדלים חדשים לגמרי למכשיר אייפון: 4.7 אינצ'ים, שכנראה ישמש לדגם הזול יותר (במקום ה-5C כיום) ו-5.5 אינצי'ם, שישמש את ספינת הדגל. המכשירים יעלו את רמת הרזולוציה ואף יציגו תצוגה צפופה יותר - הקטן צפוי להציג 1600X900 פיקסלים, בעוד שהגדול צפוי להציג מסך 1080P מלא.

 

אפל שמרה בשנים האחרונות על סטנדרט נוקשה למדי בנוגע לגודל המסך שלה - במשך ארבעה דורות היה אלה 3.5 אינצ'ים, ורק בדור האחרון הגדילה את המסך ל-4 אינצ'ים, עדיין גודל מאד צנוע בהשוואה לסמארטפונים אחרים היום, וגם זה על ידי הארכת המסך בלבד, תוך שמירה על המבנה הצר שלו.

 

בעוד שאנחנו נוטים להאמין שאפל תשאף ליישר קו עם גודל המסכים המקובל כיום, שנע סביב 5 אינצ'ים, אנו עדיין מתקשים להאמין שאפל תציג מכשיר עם רזולוציה סטנדרטית של 1080P. אפל ידועה כחברה שקובעת סטנדרטים משל עצמה, ורזולוציות המסכים של המכשירים הניידים שלה שונות בתכלית מהסטנדרטים שנהוגים אצל חברות מתחרות. קל יותר לצפות שהיא תציג אייפון עם מסך גדול יותר, אך תשמור על אותה צפיפות תצוגה של סטנדרט ה-Retina שקבעה בעצמה, והתוצאה תהיה ספירת פיקסלים משונה ושונה ממכשירים אחרים.

 

באותו דו"ח מופיע עוד נתון מעניין הקשור למכשירי אפל: ספקולציה לגבי המסך של השעון החכם המסתורי של אפל, הידוע בכינוי iWatch. לפי התחזית, לשעון יהיה מסך בעל רזולוציה של 320X320, הנמתחת על גודל של 1.3 או 1.6 אינצ'ים. במקרה של המסך הקטן יותר, מדובר בצפיפות פיקסלים של 348PPI - מעבר לסף של מסכי רטינה, ונתון מרשים למדי בפני עצמו. אך זה לא הכל: התחזית צופה גם שטכנולוגית המסך תהיה של AMOLED גמיש - מה שאומר שייתכן ונראה שעון מתוצרת אפל בעל מסך קמור, או אולי אפילו בעל גוף גמיש.