הכירו את Newkia: החברה שתביא את אנדרואיד לסדרת לומיה (כמעט)

כמה מעובדי נוקיה לשעבר חברו להקמת חברה חדשה, ששואפת לייצר מכשירים בהשראת סדרת לומיה, אך עם מערכת ההפעלה אנדרואיד

נוקיה לומיה 920
נוקיה לומיה 920 | צילום: יחצ
צילום: סטודיו נענע10

לפני כשנתיים וחצי ביצעו חברת נוקיה וענקית התוכנה מיקרוסופט מהלך בו קשרו את גורלן זו בזו. ביום שלישי האחרון התהדק הקשר עוד יותר, כשהודיעה מיקרוסופט על רכישת חטיבת המובייל של נוקיה, המהווה כעת חלק בלתי נפרד מקורת הגג ברדמונד.

 

ממש במקרה (או שלא?), באותו השבוע הוקמה בסינגפור חברה חדשה ושמה "ניוקיה" (Newkia), שהוקמה על ידי עובדים לשעבר של יצרנית הסלולר הפינית, ותתמקד, כמובן, בייצור ושיווק מכשירי סמארטפון.

 

באמצעות הכלים והידע שצברו עובדי Newkia תחת חסותה של נוקיה, הם מתכוונים ליצור מכשירי סמארטפון בהשראת סדרת ה-Lumia הפופולארית של החברה, אך עם שינוי קטנטן - אלו יריצו את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, ולא את Windows Phone של מיקרוסופט. 

 

בראיון לרשת הטלוויזיה Channel NewsAsia, מסר המנהל האזורי לשעבר של נוקיה באסיה, תומאס זיליאקוס 
(Thomas Zilliacus), אשר עומד בראש החברה החדשה, כי תחתיו ישנו צוות שלם של עובדי נוקיה לשעבר ושלחברה הצעירה אין בעיות תקציביות שימנעו ממנה לממש את חזונה.

 

למעשה, בימים בהם נוצרו המגעים הראשונים בין חברת נוקיה לענקית התוכנה, שקל זיליאקוס לרכוש בעצמו את חטיבת המובייל של החברה, מתוך מחשבה שמערכת ההפעלה אנדרואיד תהיה יעילה הרבה יותר.

 

"הבעיה - במערכת ההפעלה של מיקרוסופט"

חוץ מלספר על החברה החדשה, זיליאקוס מבקר את את המנכ"ל היוצא של חברת נוקיה סטיבן אילופ ואת פועלו במהלך השנים האחרונות - "החברה לא קראה נכון את המפה. אני חושב שמצבה של נוקיה יכול היה להיות שונה לגמרי במידה ולא היתה בוחרת במערכת ההפעלה של מיקרוסופט".

 

זיליאקוס ממשיך וטוען שהבעיה אינה בנוקיה עצמה או בחומרת המכשירים שלה, אם כי דווקא במיקרוסופט ובמערכת ההפעלה הניידת שלה שסובלת ממחסור חמור באפליקציות.

 

על פי חזונו של תומאס זיליאקוס, פעילותה של החברה החדשה תתייצב לקראת סוף השנה הנוכחית, אולם את מוצריה נוכל לראות לראשונה רק לקראת עונת החגים של השנה הבאה. מה דעתכם, האם Newkia תצליח להגשים את חלומם של רבים אשר קיוו לראות את מוצריה השונים של נוקיה, כדוגמת Lumia 920 ו-Lumia 1020, מריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד?

לחצו כאן לצפייה בראיון המלא.

 

פורסם לראשונה בגאדג'טי