דיווח: נוקיה תציג טאבלט ראשון מתוצרתה

היצרנית הפינית, שותפתה הצמודה של מיקרוסופט, עומדת להכריז על טאבלט המבוסס על מערכת ההפעלה Windows RT בגרסתה החדשה ביותר

טאבלט של נוקיה (אילוסטרציה)
טאבלט של נוקיה (אילוסטרציה) | צילום: NokiaGadgets
צילום: סטודיו נענע10

כשענקית התוכנה מיקרוסופט השיקה את "הגרסה הקלה" של מערכת ההפעלה Windows 8, הלוא היא Windows RT, סברו רבים כי מדובר בבשורה משמעותית לקידום שוק הטאבלטים שהסתפק עד לאותה עת בדומיננטיות של iOS הסגורה ובבעייתיות של אנדרואיד עם מסכים גדולים. בסופו של דבר נחלה Windows RT כשלון תוך שהיא סופגת ביקורות קשות הודות למחסור חמור באפליקציות ולרמת ביצועים נמוכה יחסית. כעת נראה שנוקיה, שותפתה של מיקרוסופט, תנסה לשקם את התדמית הרעה שהולבשה על הגרסה הקלה של מערכת ההפעלה מבוססת ממשק האריחים.

 

על פי דיווח שהגיע לאתר The Verge ממקורבים לתכניותיה של נוקיה, היצרנית הפינית תכריז בקרוב על Nokia Sirius (שם קוד), מכשיר טאבלט עם מסך 10.1 אינץ' שיריץ את מערכת ההפעלה Windows RT. מקורותיו של האתר מוסיפים ומספרים שרזולוציית התצוגה תהיה Full HD 1080p ושהמפרט הטכני יורכב מפלטפורמת Snapdragon 800 עם מעבד מרובע ליבות, זיכרון RAM בנפח 2GB, מצלמה ראשית 6 מגה-פיקסל ואחורית עם חיישן 2 מגה-פיקסל.

 

למכשיר רכיב אחסון מובנה בנפח 32GB שיהיה ניתן להרחבה באמצעות חריץ microSD אשר לצידו ימוקמו גם כניסות Micro HDMI ו-Micro USB. הסוללה תספק 10 שעות של עבודה ובדומה למה שעשו חברות אחרות, נוקיה גם היא תשווק את הטאבלט החדש לצד מקלדת שתוכל להתחבר למכשיר ולהעניק לו עוד כמה שעות עבודה. ככל הנראה, מכשיר הטאבלט הראשון של נוקיה יהיה דק וקל יותר מהדור הנוכחי של מכשיר ה-iPad.

מוקדם יותר החודש התפרסמה תמונה אשר מאמתת את הדיווחים, בה נראה גבו של מכשיר אדום, כנראה Nokia Sirius, עליו מוטמעים ארבעה לוגאים: האחד של נוקיה עצמה, השני של Windows RT, השלישי של ספקית הסלולאר Verizon והאחרון של תקן התקשורת 4G LTE. את הדיווח מסכם המקור בטענה שנוקיה תנסה למתג את הטאבלט כמתחרה ישיר לזה של אפל, בכך שתעניק לו תג מחיר דומה ואולי גם תפתח בקמפיין שיווק אגרסיבי כפי שעשתה בעבר מיקרוסופט.

את חשיפתו של הטאבלט, כך מציינים ב-The Verge, תבצע נוקיה באירוה הכרזה מיוחד שיתקיים בעיר ניו-יורק ביום חמישי ה-26 בספטמבר. נתון זה תואם לדיווח מוקדם יותר שהצביע על השקת טאבלט ראשון מבית היוצר של נוקיה כבר בחודש ספטמבר.

 

פורסם לראשונה ב"גאדג'טי"