גיבורה: הכירו את הכלבה שהצילה 53 בני אדם באסון במקסיקו

כלבת לברדור אמיצה, הצילה את חייהם של 53 בני אדם, בהם 12 שנמצאו במצב אנוש תחת ההריסות שהותיר רעש האדמה במקסיקו. צפו במאמצי החילוץ

זמן צפייה: 02:48

בשעה שנמשכים מאמצי החילוץ ואיתור הנפגעים ברעש האדמה העוצמתי במקסיקו, נחשפים עוד ועוד סיפורי גבורה מאסון הטבע שפקד את המדינה.

פרידה, כלבת לברדור אמיצה ופיקחית הפכה לגיבורת היום כאשר הצליחה לחלץ 53 בני אדם ששהו תחת ההריסות שהותירה רעידת האדמה העוצמתית ש, בהם 12 בני אדם שהיו בסכנת חיים ממשית.

לפרידה בת ה-6 יש ניסיון עשיר בחילוץ נפגעים, כאשר השתתפה בעבר במאמצי החילוץ באסונות הטבע שפקדו לאחרונה את מרכז וצפון אמריקה, בהאיטי, אקוואדור והונדורס.

פרידה מתכוננת לפעולה
פרידה מתכוננת לפעולה

כעת, פרידה לוקחת חלק במאמצי החילוץ ואיתור הנפגעים ברעידת האדמה שאירעה שלשום, בה נגבו חייהם של כ-286 בני אדם. מדובר ברעידת האדמה השנייה שאירעה במדינה בתוך שבועיים, לאחר רעש האדמה בדרום המדינה שגבה את חייהם של כ-100 בני אדם.

הכלבה פרידה מתקבלת בתשואות ברחובות מקסיקו

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1957' autoplay='0' credit='פרידה מתקבלת במקסיקו' desc='' kid='1_xu8yjjb6' duration='35']

פעולותיה של פרידה עוררו הדים ברשתות החברתיות, וזיכו אותה לשבחים רבים בקרב הציבור המקומי והעולמי, בהם גם נשיא המדינה אנריקה פנייה נייטו שהעלה לטוויטר סרטון הממחיש את פעולותיה.

"זו פרידה, היא משתייכת ליחידת הכלבנים של חיל הים המקסיקני, והיא סייעה להציל 53 בני אדם באסונות טבע לאומיים ובינלאומיים" כתב הנשיא המקסיקני בחשבון הטוויטר שלו.

אנשים ממקסיקו ומרחבי העולם משתפים ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים מפעולותיה של פרידה, המצויידת משקפי אבק ומגפיים קטנות לצורך פעולות החילוץ המורכבות.

פרידה נחשפה לעולם השבוע, לאחר שהטלוויזיה שידרה בשידור חי את מאמצי החילוץ של יחידת הכלבנים בכ-2000 בתי ספר שקרסו ברעש האדמה.

פרידה בתוך ההריסות שהותיר רעש האדמה
פרידה בתוך ההריסות שהותיר רעש האדמה

מאמצי החילוץ האינטנסיביים נמשכים לכל העת כאשר לצד משלחות הסיוע מרחבי העולם (הכוללת משלחת של צה"ל), פועלים  אנשי הארגון הישראלי IAID המשתמשים במערכות שפותחו על ידי חברה ישראלית המספקות מידע מדויק על הימצאות בני אדם מעברו השני של הקיר, ומסוגלות לקבל תמונה של המבנה הפנימי של המקום ולגלות תנועות חיות קטנות של האדם מבעד ל-20 מטרים של קיר.

מקור הידיעה

Banner_MoreVirals

נס במקסיקו: ברחה שנייה לפני שתקרת הקניון קרסה עליה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1955' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ft52j60m' duration='16']

חבר לעת צרה: אימנה את כלבה להגן על ראשה בעת התקף

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1792' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_76te7mru' duration='73']

ארה"ב: בן 6 הציל תאומים בני שנתיים מטביעה בבריכה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1869' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ono1emxr' duration='42']

יש אמונה באנושות: מלזי צעיר מציל כלב מטביעה בתעלה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1846' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_pg2tkcbi' duration='28']