פאם פאטאל: בין כל רשימות המבוקשים של ה-F.B.I נמצאות גם 10 נשים, זה סיפורן

רוצחות, חוטפות, טרוריסטיות ושודדות - אלו הן 10 הנשים "שהצליחו" להתברג לרשימות המבוקשים ביותר של סוכנות הביון הפדראלית

זמן צפייה: 05:17

בשנת 1950 חברה סוכנות הביון הפדראלית (F.B.I) לכלי תקשורת אמריקאיים במטרה לעזור בתפיסת פושעים מסוכנים, התוצאה - 10 הפושעים הנמלטים המבוקשים ביותר בארה"ב. במהלך השנים התחלפו ברשימה לא פחות מ-514 שמות שונים, אך רק 10 מהם היו נשים. אלו הן הנשים אשר "הצליחו" בכל זאת להתברג לרשימה המפורסמת, וזה סיפורן:

1. רות אייזמן שיר - חטפה בת של מיליונר וקברה אותה בעודה בחיים

רות אייזמן שיר

רות אייזמן שיר הינה הראשונה אי פעם שנכנסה לרשימה המפוקפקת. היא ובן זוגה חטפו סטודנטית בת 20, בתו של מיליונר בדצמבר 1968. רות ובן זוגה, גארי סטיבן קריסט, חטפו את ברברה ג'ין מקל, בתו של מיליונר ומקורב לנשיא ניקסון. הם חטפו את הסטודנטית באיומי אקדח, הרדימו אותה בעזרת כלורופורם והזריקו לה חומרים מאלחשים. הם נסעו איתה לאגם במרחק חצי שעה מאטלנטה, שם חפרו לה קבר בין העצים, הכניסו אותה לארון קבורה שבנו וכיסו את הארון בחול.

הבור בו ברברה הייתה קבורה

הם השאירו לה צינור לאוויר, מים עם חומרי הרדמה ונורה הפועלת על סוללות. כך השאירו אותה בחיים עד לקבלת הכופר שדרשו - חצי מיליון דולר. לאחר שקיבלו את הסכום הרצוי, הזוג החוטף העביר למשטרה הוראות חיפוש לקבר. לאחר 83 שעות בהן ברברה הייתה קבורה מתחת לאדמה, המשטרה המקומית הגיעה אליה ומצאה אותה בחיים.

ברברה בתמונה שצילמה רות, כחלק מדרישת הכופר

גארי נתפס 24 שעות לאחר שברברה שוחררה, אך לרות לא היה כל זכר. רק לאחר מספר חודשים, כשניסתה להתקבל לבי"ס לאחיות תחת שם בדוי ונלקחו ממנה טביעות אצבע, סוכנות הביון הצליחה לסגור עליה מעגל. היא הודתה באשמה ונשלחה ל-7 שנים בכלא פדראלי, מתוכן ריצתה 3 ולאחר מכן גורשה בחזרה למדינתה, הונדורס.

 

2. מארי דין הרינגטון - רוצחת שרצחה מזכירה של עו"ד שלא מנע את כניסת ילדיה לכלא

מארי דין הרינגטון

מארי חיה חיים רצופי אלימות ובשנת 1969 הפכה לאישה השניה בהיסטוריה שנכנסה לרשימה. לאחר שבוב פירס, סניגור ציבורי בפלורידה, כשל בהגנה על שני ילדיה של מארי ולא הצליח למנוע את כניסתם לכלא באשמת שוד מזוין, החליטה מארי לנקום. היא לקחה אקדח ונסעה למשרדו, שם בוב לא היה נוכח, ורק מזכירתו ויויאן ריטר הייתה במשרד. מארי חטפה את ויויאן באיומי אקדח, ולאחר 3 ימים נמצאה גופתה, כמעט בלתי ניתנת לזיהוי אחרי ירי מרובה ודריסות הלוך ושוב ברכב.

מודעת ''המבוקשת'' של מארי

בזמן הרצח מארי כבר הייתה משוחררת בערבות באשמת הריגת בעלה. שנה לאחר שנאסרה, הצליחה מארי לברוח דרך צוהר בתא, ובפיג'מה טיפסה מעל 2 גדרות תיל, אל עבר החופש. בשלב זה סוכנות הביון הכניסה את מארי לרשימות. שנתיים לאחר מכן מארי נתפסה ונשלחה שוב לכלא, שם צברה מוניטין של אסירה אלימה שהייתה אחראית למספר מהומות והתפרצויות אלימות בין כתלי הכלא. כאשר הלכה לעולמה בגיל 80 (2014), השאירה מאחוריה עשרות מקרים של אלימות ועבירות פליליות.

 

3. אנג'לה איבון דיוויס - הפושעת המבוקשת שהפכה לפרופסור וסופרת

אנג'לה איבון דיוויס

אנג'לה נכנסה לרשימה בשנת 1970, כאשר 2 אקדחים שנקנו בשמה שימשו באירוע בני ערובה בבית משפט בקליפורניה, במהלכו נהרג שופט. אנג'לה הייתה פעילה בארגון הפנתרים השחורים שבהתחלה הגנו על שחורים בארה"ב ולאחר מכן אף חימשו אותם. כאשר השוטרים בדקו את האקדחים לאחר הרצח, הם גילו את הקשר של אנג'לה לרצח, והיא ירדה למחתרת. האקדחים אותם רכשה ניתנו לג'ונתן ג'קסון שהגיע חמוש למשפט של 3 אפרו-אמריקאיים, וניסה לשאת ולתת (בעזרת בני ערובה) את שחרורם.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1926' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ps1eikvz' duration='90'']

במהלך האירוע נהרגו ג'קסון, שניים מהנאשמים ושופט המשפט. את אנג'לה לא היה ניתן למצוא בשום מקום, וכך היא נכנסה לרשימה. לאחר מספר חודשים נתפסה אנג'לה במנהטן ובשנת 1972 נפתח משפטה באשמת קשירת קשר לביצוע פשע, רצח וחטיפה. לאחר רק 13 שעות דיון, חבר המושבעים (שהיה מורכב אך ורק מלבנים) החליטו פה אחד שאנג'לה חפה מפשע בכל הסעיפים, ושחרר אותה לחופשי. כיום אנג'לה היא פרופסור, מרצה בחוג למגדר באוניברסיטת קליפורניה, וכתבה מספר רב של ספרים.

אנג'לה, כיום

 

4. ברנדין ריי דורן - פעילת שמאל קיצונית שארגנה הטמנת מטענים בכל רחבי ארה"ב

ברנדין ריי דורן

ברנדין הייתה פעילת שמאל קיצונית ששמה לה למטרה לקדם את הקומוניזם בארה"ב, ע"י פיצוץ מטענים במבני שלטון כמו הפנטגון ותחנות משטרה, בעיקר בניו יורק. דורן הופיעה ברשימה משנת 70 עד שנת 73 כאשר תאונת עבודה גרמה לפיצוץ מטען בדירה בניו יורק, והרגה 3 פעילי שמאל קיצוני. לאחר התאונה נמלטה דורן מארה"ב ונפגשה עם נציגים במדינות קומוניסטיות כמו קובה, יוגוסלביה, צפון ויאטנם והונגריה. ה-F.B.I הוריד את דורן מהרשימה לאחר ששופט קבע כי המעקב והחקירה בוצעו בניגוד לחוק, כך שכל ההאשמות נגד דורן והארגון - בוטלו.

 

5. קת'רין אן פאוור וסוזן אדית סאקס - שותפות לחדר שרצחו שוטר במהלך שוד בנק

סאקס (ימין) ופאוור (שמאל)

גם קת'רין וסוזן משוייכות לתנועות השמאל הקיצוניות שפעלו בארה"ב בשנות ה-60 וה-70. הן היו שותפות לחדר באוניברסיטה, שחברו לשלושה נוספים לשוד בנק למטרת קניית כלי נשק לארגוני השמאל הקיצוני שפעלו בשנים אלה בארה"ב. כאשר הקבוצה חמושה למדי, הם הסתערו לבנק פדראלי ושדדו 26,000 דולר, השוטר הראשון שהגיע לזירה, חייל משוחרר ממלחמת העולם השנייה ואב ל-9 ילדים, נורה בגבו על ידי אחד מחברי הקבוצה ומת במקום. קת'רין נהגה ברכב המילוט והיא וסוזן הצליחו לברוח, בזמן ששלושת הגברים נעצרו תחת אש כבדה. יום לאחר מכן, סאקס ופאוור קפצו לראש רשימת המבוקשים. השתיים הצליחו לשרוד כמה שנים במחתרת לאחר ששינו את שמן וקיבלו מקלט אצל ארגוני שמאל וארגוני נשים בארה"ב. סאקס נתפסה בשנת 75, חמש שנים לאחר השוד, ע"י שוטר שזיהה אותה ברחוב. כשנתפסה התגלה שהיא חיה בזהות בדויה תחת השם איילין הלמן, סאקס הודתה באשמה וקיבלה 10-12 שנים בכלא.

צילום: סאקס לאחר שנתפסה

פאוור לעומת זאת, הצליחה לחמוק מהרשויות במשך 23 שנה, והיא מחזיקה בשיא המפוקפק של האישה שהייתה הכי הרבה זמן ברשימת המבוקשים. בזמן שחייתה בזהות בדויה תחת השם אליס מצינגר, הספיקה להתחתן ולהפוך לאמא, עסוק כמורה ולאחר מכן אף לפתוח מסעדה. היא נעצרה לאחר שהסגירה את עצמה בשנת 1993, מכיוון שנכנסה לדכאון והבינה שהיא לא יכולה לברוח יותר מהעבר שלה.

פאוור לאחר שנעצרה

 

6. דונה ג'ין ווילמוט - תכננה לפוצץ מתקן כליאה בכדי לשחרר מנהיג ארגון מסוכן

דונה ג'ין ווילמוט

אוסקר לופז, מנהיג תנועה קיצונית לשחרור פורטו ריקו, היה במאסר בכלא שמור ביותר בקנזס. ווילמוט ושותפה לפשע (שניהם חברים בארגון שמאל קיצוני) תכננו להטמין פצצה בכלא, לפוצץ את חומותיו ולשחרר את לופז לחופשי. תוכניתם נתגלתה כאשר ניסו לקנות 37 ק"ג חומר נפץ למטען. השניים נמלטו ללוס אנג'לס וגילו כי סוכנות הביון התקינה ברכבם מכשירי מעקב. ברגע זה החליטו שניהם לרדת למחתרת, ווילמוט עם משפחתה ושותפה עם משפחתו, והם חיו בשכנות תחת זהות בדויה בפיטסבורג. בשנת 94, תשע שנים לאחר שברחו, השניים החליטו שלחיות בזהות כפולה זה יותר קשה משחשבו והחליטו להסגיר עצמם. ווילמוט נשפטה ל-5 שנים בעוד שותפה נשפט ל-10, מכיוון שחלקו בתכנון ובניסיון ביצוע הפשע היה גדול יותר.

מודעת המבוקשת של דונה ג'ין ווילמוט

 

7. שונטיי אנדרסון - חברת כנופיה שרצחה בדם קר חבר כנופיה אחרת

שונטיי אנדרסון

שונטיי הואשמה ברצח בדם קר לאחר שבשנת 2006 היא חיכתה לדיאנדרה פארקר בתחנת דלק, לשם הוא נכנס לתדלק. היא התקרבה לרכב וירתה לו בראש, כשחברתו יושבת לידו ברכב. לאחר שהבינה כי היא חשודה מרכזית ברצח, היא ירדה למחתרת ומשם הורתה על ביצוע מספר מעשי רצח נוספים. לבסוף היא נתפסה ונשפטה, היא השתחררה לתקופת מבחן באשמת הרצח אך נכנסה ל-3 שנים בכלא באשמת החזקת נשק. השופט נימק את תקופת המבחן שנתן לשונטיי בכך שהיא "נהנית מהספק". השופט הבין כמה הוא טעה לאחר שחרורה מהכלא ב-2010 אז נעצרה לאחר שלא עצרה לתמרור עצור וברכבה נמצא נשק אוטומטי. היא נשפטה לעשר שנים בכלא, אותן היא מרצה כעת.

 

8. ברנדה דלגדו - תכננה והורתה על רצח בת הזוג של האקס שלה

ברנדה דלגדו

משולש אהבה עם סוף טרגי גרם לכך שברנדה דלגדו נכנסה לרשימה - ונמלטה למקסיקו. ברנדה, שיננית במקצועה, גילתה שהאקס שלה התחיל לצאת עם אישה חדשה, צעירה ממנה, ואף הציג אותה להורים. היא לא כל כך אהבה את הקשר החדש, שכן קנדרה הצ'ר (בת הזוג החדשה) נמצאה ירויה בראשה בדירתה. כל העדויות הובילו לברנדה, שלפי החשד שכרה מתנקש שיבצע את הרצח. היא נחקרה במשטרה לאחר שרכבה צולם באזור זירת הרצח ע"י מצלמות אבטחה. כאשר יצאה מחקירתה היא ברחה מידית למקסיקו, שם חיה כחצי שנה עד שהכניסו אותה לרשימה. יומיים לאחר הכנסתה לרשימה, היא נעצרה ע"י המשטרה במקסיקו ונכנסה לחצי שנה בכלא מקסיקני, לאחריה היא הוסגרה לארה"ב בתנאי שלא תקבל גזר דין מוות, שם היא עדיין מחכה לגזר דינה.

הנרצחת, קנדרה הצ'ר

 

9. שניקה מיינור - רצחה את שכנתה ההריונית מול שני ילדיה, בגלל ויכוח על מוזיקה

שניקה מיינור

שניקה היא העשירית והאחרונה להיכנס לרשימה, לאחר שבערב אחד במרץ 2016, היא נכנסה לויכוח עם שכנתה וחברתה לספסל הלימודים לשעבר על עוצמת המוזיקה המתנגנת. במהלך הויכוח שלפה שניקה אקדח ואיימה על שכנתה, אמה של שניקה התערבה במהירות והפרידה בין הבנות. בבוקר שלמחרת חזרה שניקה לביתה של שכנתה, אך הפעם היא נכנסה פנימה, מהכניסה האחורית. אמה של שניקה שמעה שוב צעקות ורצה לדירה הסמוכה, שם היא ראתה את שניקה ואת השכנה במהלך ריב. כשניסתה שוב להפריד בין הבנות, שלפה שוב שניקה אקדח וירתה כדור אחד בחזה של שכנתה, אל מול שני ילדיה הקטנים ועם עובר בבטנה (5 ימים לפני תאריך הלידה המשוער), היא נהרגה במקום וכך גם העובר בבטנה.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1927' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_j0uzm3qv' duration='63'']

שניקה בת ה-24 ברחה מהמקום והצליחה להימלט מרשויות החוק במשך 4 חודשים, אז נכנסה לרשימה - ונתפסה 3 ימים לאחר מכן. לפני כחודש שניקה הודתה במעשיה ונשפטה ל-30 שנה בכלא.

מקור הידיעה

כמו בסרט: הוריקן "אירמה" הפך את הים למדבר צחיח

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1916' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_9xoo37p1' duration='61'']

"אחת למיליון" - הילדה שהרופאים לא מצליחים לאבחן

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1902' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_q4b7oi3f' duration='304'']

הילדה שלא נותנת לניוון השרירים לדכא אותה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1886' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_u77lbq0g' duration='60'']