כנגד כל הסיכויים: ילד שנולד עם חצי לב הצליח לסיים טריאתלון

ילד בן 6 עשה את הבלתי ייאמן כשהשלים אתגר גופני קשה במיוחד - טריאתלון, כאקט פיזי וסימבולי של התאוששות יוצאת דופן ממחלה נדירה, שכמעט גבתה את חייו

זמן צפייה: 03:58

בחודש שעבר, ילד בן 6 עשה את הבלתי ייאמן כאשר השלים אתגר גופני קשה במיוחד - טריאתלון, כאקט פיזי וסימבולי של התאוששות יוצאת דופן ממחלה נדירה, שכמעט גבתה את חייו.

ג'ק פולי מלונג איילנד שבארה"ב נולד עם חצי לב, תסמונת נדירה שגרמה למחצית ליבו להפסיק להתפתח כאשר אימו הייתה בהריון.

המסע המופלא של ג'ק פולי מלונג איילנד שבארה"ב החל בטרם נולד, כאשר במהלך בדיקת אולטרסאונד שגרתית רופאים בישרו להוריו של ג'ק שהתפתחותו של בנם אינה תקינה.

"הרופא אמר לנו שהוא לא יכול לראות את צד שמאל של הלב של התינוק ושאנחנו צריכים לראות קרדיולוג בדחיפות" משחזרת לורן, אימו של ג'ק.

בהמשך התברר שג'ק סבל מתסמונת לב שמאל היפו-פלאסטית, מום מולד נדיר המתרחש כאשר צד שמאל של ליבו של העובר לא מתפתח באופן תקין במהלך ההריון, המשפיע על יכולתו של הלב לשאוב דם דרך הגוף, כלומר יכולת זרימת הדם בגוף האדם.

בדרך כלל, הצד הימני של הלב מזרים חמצן לריאות והצד השמאלי מזרים דם לשאר חלקי הגוף ובמקרה של ג'ק, הצד השמאלי של ליבו לא התפתח כלל, דבר שאילץ את הצד הימני של ליבו לבצע את שתי העבודות.

"הרבה רופאים המליצו לנו שלא להמשיך את ההריון בטענה שרוב התינוקות לא שורדים את הלידה, אנחנו החלטנו לתת לזה סיכוי" הוסיפה לורן.

ב-25.4.11 ג'ק נולד בניתוח קיסרי, הועבר מיידית לבדיקות וכעבור 4 ימים בלבד עבר את ניתוח הלב הפתוח הראשון שלו ולאחר מספר ימי התאוששות בביה"ח, חזר עם הוריו הביתה.

"שבוע וחצי לאחר שנולד יכלתי סוף סוף להחזיק את בני הבכור בפעם הראשונה, זה היה כל כך קשה" אמרה האם בהתרגשות.

ג'ק לאחר שעבר את הניתוחים
ג'ק לאחר שעבר את הניתוחים

כשג'ק היה בן ארבעה וחצי חודשים עבר את הניתוח השני, שנועד לנתב את זרימת הדם בגופו ולהזרים דם ישירות לריאות וב-2013, בגיל שנתיים וחצי עבר את ניתוח הלב השלישי והאחרון "הניתוח השלישי השלים את התהליך, אחרי שלושה ניתוחים כל מחזור הדם שלו קיבל דם עם חמצן" אמרה האם.

כעת, ג'ק בן ה-6 ג'ק מנהל אורח חיים תקין, הולך לבית הספר, נראה ומתפקד ככל הילדים בגילו. "הוא סיים את השנה בהצטיינות, אף אחד מהילדים בבית הספר לא ידע שהייתה לו מחלה עד שהוא הראה להם את הצלקת" אמרה האם הגאה.

ג'ק ואמו לורן
ג'ק ואמו לורן

לאחר שסיים את ההליך הרפואי המפרך כנגד כל הסיכויים, ג'ק החליט להתעלם מהמלצות הרופאים שסברו שמצבו לא יאפשר לו לבצע דברים רבים. "הרופאים הסבירו שהוא יתעייף במהרה ובקלות בהשוואה לשאר הילדים וג'ק אמר להם 'לא, אני אצליח לעשות הכל'" סיפרה לורן.

יתרה מזאת, ג'ק התאהב בספורט והחל לשחק הוקי, בייסבול ולאחר שגילה שדודו מייקל השתתף בטריאתלון לילדים, החליט שהוא חייב לקחת על עצמו את האתגר הזה ולהוכיח לרופאים שהם טעו.

לפני כחודש, ג'ק לבש על עצמו חולצה עם הכיתוב "סופרג'ק" והשלים את הטיראתלון של לונג ביץ' לילדים, שכלל 25 מטרים של שחייה, ו-300 מטרים של רכיבה על אופניים וריצה . "ג'ק סיים באותו זמן שהיה לוקח לכל ילד בן 6, רק שהוא עשה זאת עם חצי לב" ציינה האם.

באותו יום, האם חוותה התרגשות כפולה משום שאחיה השתתף בטיראתלון יומיים לפני שנהרג באסון התאומים במסגרת עבודתו ככבאי. "כשג'ק חצה את קו הסיום, הוא רץ ישר לזרועותיי, כמובן שבכיתי מהתרגשות" אמרה האם.

ג'ק ודודו מייקל בתריאטלונים
ג'ק ודודו מייקל בתריאטלונים

הרופאים של ג'ק עודדו אותו להמשיך בפעילות והמליצו לו לחיות אורח חיים נורמלי, אך הסבירו לו שייתכן ויאלץ לעבור השתלת לב בעתיד.

"אנחנו נשארים אופטימיים ומקווים שהוא ימשיך להוכיח לרופאים כמו שהוא עשה עד היום, אנחנו כל כך ברי מזל" אמרו ההורים.

מקור הידיעה

Banner_MoreVirals

 הצילו משפחה מטביעה באמצעות שרשרת אנושית

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1662' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_wmycgj0o' duration='92'']

 הזוי: כדור שיער בגודל "מלון" הוסר מבטנה של נערה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1663' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_dfnzk3bj' duration='64'']