רק קצה הקרחון: התפתחות בחקירת אתגר "הלוויתן הכחול"

האתגר שגרם להתאבדותם של 130 בני נוער עומד בחקירה נוקבת במטרה למנוע את התופעה חובקת העולם

זמן צפייה: 03:51

מקרי התאבדות רבים בקרב בני נוער התרחשו לאחרונה ברוסיה. אחד המקרים האחרונים היה סיפורן של שתי בנות, ורוניקה וולקובה בת ה-16 ויוליה קונסטנטינובה בת ה-15, שקפצו יחד מקומה 14, רגע אחרי שאחת מהן פרסמה ב- Vkontakte (המקבילה הרוסית לפייסבוק) את המילה "סוף", ומספר שבועות לפני כן, פרסמה תמונה של לווייתן כחול.

המקרה עורר את חשד המשטרה, שבדקה האם התאבדותן של הנערות וכן של כמעט 130 נערים ונערות נוספים, נגרם עקב משחק בשם "לוויתן כחול". בכל המקרים התגלו דפוסי התנהגות חוזרים, וכל הנערים והנערות נמצאו כחברים ברשת החברתית בקבוצות דומות בעלות אופי אובדני.

ורוניקה בת ה-16 ויוליה בת ה-15 שקפצו יחד אל למותם
ורוניקה בת ה-16 ויוליה בת ה-15 שקפצו יחד אל למותם | צילום: צילום המסך

המשחק המדובר מתבצע בקבוצה סגורה ודורש מהמשתתף לעבור מספר משימות קיצוניות הכוללות גם פגיעה עצמית, כמו חירור הגוף בצורת לווייתן. בנוסף, הם נדרשים לצפות במשך ימים בסרטי אימה ולהתעורר לפני הזריחה.
לאחר 50 ימים של משימות נוראיות, המשתתף נדרש לשים קץ לחייו. על המשתתפים לתעד את עצמם מבצעים את כל השלבים ולעדכן על כך באחת מהקבוצות הסגורות ברשת החברתית, ורק אז הם מקבלים את ההוראות לשלב הבא.

פיליפ, נער צעיר המעורב בקבוצות התאבדויות ברחבי הרשתות החברתיות ומנסה לעזור לקורבנות, מכיר את המשחק מקרוב וטוען: "מדווחים על כ-130 בני נוער אשר ככל הנראה התאבדו בעקבות המשחק. מרביתם הגיעו ממשפחות טובות בהם החינוך עומד בעדיפות ראשונה. החינוך הנוקשה והלחץ בהם שרויים בני הנוער גורם להם לחפש מפלט ומצבם הנפשי כלל לא ידוע להורים".

פיליפ מספר המשימות שהשחקן צריך לעבור מחזקות את תחושת האובדן וזהו בעצם מטרתו. מנהלי קבוצות אלו מנסים להפיץ את השמועה ולעודד צעירים לקחת חלק במשחק שבסופו של דבר יוביל אותם לשים קץ לחייהם. כשפיליפ נשאל האם יוצרי המשחק מודעים למצב, להשלכות שלו? הוא השיב שזוהי מטרתם. הם רוצים להיות פופולריים ובעלי עוצמה. לא אכפת להם מההשלכות.

משטרת רוסיה מנהלת חקירה מקיפה בנושא ואף עצרה לאחרונה צעיר בן 21, החשוד כי הוא אחד האנשים העומדים מאחורי המשחק הנורא. בנוסף, יש המדווחים כי המשחק החל להתפשט למדינות נוספות בעולם כמו אנגליה וקולומביה.

מקור הידיעה

Banner_MoreVirals

רץ ברשת - זוכרים את הילדה הכי יפה בעולם? כך היא נראית היום

[brightcove_iframe video_id='ratz_bareshet_305' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ebq4bx2e' duration='107']

כריש תקף שחקנית פורנו במהלך צילומים בכלוב תת מימי

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1308' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_5o8opqr2' duration='74']

תגובת הבעל שחזר הביתה ומצא את אשתו במיטה עם גבר אחר

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-747' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_wvgv266d' duration='45']