מחקר חדש קובע: כיבוי הנרות על העוגה מותיר אותה מזוהמת

אם אתם מאלה שקופצים עמוק לתוך העוגה רגע אחרי ה"פו" - כדאי שתחשבו פעמיים

מי לא אוהב ימי הולדת? בלונים, חברים, זר על הראש וגולת הכותרת, עוגה ונרות. מחקר חדש מוכיח שטקס המשאלות המפורסם מותיר את ציפוי העוגה עמוס בבקטריות. ליתר דיוק, ב-1,400 אחוזים יותר מלפני כיבוי הנרות.

איך זה יכול להיות מזוהם?

ד"ר פול דאוסון מאוניברסיטת קלמסון בדרום קרולינה ערך את המחקר עם קבוצת סטודנטים שלו במטרה לגרום להם לחשוב על בטיחות המזון. מחקרים קודמים שלו עסקו ב"חוק ה-5 שניות" והסיכון בשיתוף מזון בין אנשים. כדי לערוך את הניסוי, לקחו החוקרים עיגול קלקר, עטפו אותו בניילון נצמד, מרחו עליו ציפוי עוגה ולבסוף שמו נרות. לפני כיבוי הנרות, אכלו החוקרים פיצה, כדי "לדמות סיטואציית מסיבה" ולגרות את בלוטות הרוק בפה.
מיד אחרי הפיצה הדליקו החוקרים את הנרות וכיבו אותם. כדי לספור את כמות הבקטריות דיללו החוקרים את הציפוי במים סטריליים ומרחו אותו על משטחי גידול. ד"ר דאוסון מציין שזו אינה הדרך המדויקת ביותר למדוד כמות בקטריות, וכדי להגיע למדידה מדויקת יש להשתמש בציוד יקר מאוד, אך השיטה הזו מספיקה על מנת לבחון את ההשערה בצורה בסיסית.

וזה? גם זה מזוהם?

התוצאות היו בהחלט מפתיעות: בממוצע, כיבוי הנרות הגדיל את כמות הבקטריות פי 14, אך בחלק מהמקרים גדלה כמות הבקטריות פי 120 (!!!). ייתכן ואנשים שונים מפיצים יותר בקטריות מאחרים.
צריך להילחץ? דאוסון אומר שלא ומרגיע: "לדעתי, אפשר לאכול עוגה שמישהו אחר כיבה את הנרות שלה. אני לא חושב שתחלו מזה". מסתבר שהפה שלנו מלא בבקטריות, אבל רובן כלל לא מזיקות לנו.
זאת ועוד, אם נשיפה על עוגת יום הולדת הייתה מפיצה מחלות קטלניות כנראה שכבר היינו יודעים את זה, מפני שזהו אירוע מאוד נפוץ ברחבי העולם, בעיקר בקרב ילדים. דאוסון ממליץ להימנע מהעוגה אם מי שנשף עליה נראה לכם חולה, אבל בכל מקרה אחר כנראה שהעוגה ואתם תהיו בסדר גמור.

עד 120!

מקור הידיעה

Banner_MoreVirals

מלתעות על הסיפון: מה עושים כשכריש ענק נתקע על הספינה שלך?

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1742' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1snodizn' duration='210']

זוכרים את הילדה הכי יפה בעולם? כך היא נראית היום

[brightcove_iframe video_id='ratz_bareshet_305' autoplay='1' kid='1_ebq4bx2e' duration='107']

בן שנתיים ומעשן 2 קופסאות ביום: כך הוא נראה כיום, לאחר גמילה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1253' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_rwh3fimf' duration='148']

לאחר אשפוז ומינוס 25 ק"ג: הכלב לא זיהה את בעליו, עד שרחרח אותו

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1252' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2tyni6ek' duration='76']