עצומה נגד כוכבת רשת בטענה שהיא מעודדת הפרעות אכילה ואנורקסיה

כוכבת יוטיוב מעוררת סערה בשל המראה הרזה שלה בטענה שהיא משפיעה לרעה על נערות צעירות ומעודדת אנורקסיה

זמן צפייה: 00:37

אם השם יוג'יניה קוני לא אומר לכם כלום זה בסדר. אבל בקרב קהילת הגולשים בארה"ב מדובר בדמות מוכרת למדי. יוג'יניה היא כוכבת רשת בת 22 מקונטיקט שמתחזקת ערוץ יוטיוב פופולרי במיוחד וחשבון אינסטגרם פופולרי גם כן.
קהל העוקבים העיקרי של הכוכבת מורכב מנערות צעירות והנושאים שבהם מתעסקת הכוכבת האינטרנטית הם בעיקר טיפים בנושא אופנה ואיפור למתבגרות. כאן המקום לציין עובדה חשובה: יוג'יניה רזה באופן קיצוני, ולמרות שהיא טוענת שמדובר במראה טבעי לחלוטין, גולשים רבים טוענים כי היא נמצאת למעשה בשלבים מתקדמים של אנורקסיה.
גולשים מודאגים רבים פנו ליוג'יניה וביקשו ממנה לפנות לקבלת עזרה אך הכוכבת הגיבה שוב ושוב שאינה סובלת משום בעיה רפואית ושהיא מרוצה מהמראה שלה.
בימים האחרונים התגבשה עצומה הקוראת לאתר יוטיוב לחסום את הערוץ של יוג'יניה בטענה שהיא גורמת לצופיה הצעירים, אשר רוצים לחקות את התנהגותה, לקבל את הרושם הלא נכון בנוגע לגופם ועל ידי כך למעשה מעודדת אנורקסיה והפרעות אכילה.
העצומה צברה כבר יותר מעשרת אלפים חתימות ומטרתם של היוזמים להגיע ל-25 אלף חתימות.
"לא הגיוני שמישהי תעודד אנורקסיה והפרעות אכילה בקרב ילדים ובני נוער באופן בוטה ומובהק כל כך!" נכתב בעצומה.
"האחיינית שלי פיתחה הפרעת אכילה וירדה 8 ק"ג כי היא רצתה להראות כמו יוג'יניה" כתבה אחת הגולשות הזועמות שחתמה על העצומה, "היא כרגע מקבלת טיפול רפואי והיא רק בת 12!".

%d7%90%d7%a0%d7%95%d7%a8%d7%a7%d7%a1%d7%99%d7%94

גולשים אחרים ניסו לפנות לכוכבת ישירות וכתבו דברים כמו: "את לא מבינה שאת עלולה למות?", "למה את עושה את זה לעצמך?", "כמה פעמים ביום את מקיאה?", "את חייבת עזרה" וכדומה.
לאחרונה הגיבה יוג'יניה להאשמות וטענה שוב שמדובר במראה טבעי לחלוטין ושהיא אינה סובלת משום בעיה רפואית: "אני לא מבינה למה אנשים כל כך מלאים בשנאה כלפי וחושבים שאני עושה מהו בכוונת זדון, אני לא אדם רע".