רץ ברשת - איך ילדת הפלא של אנגליה הפכה לחרדית ירושלמית?

בעברה, היא הייתה ילדת הפלא של אנגליה, הסטודנטית הכי צעירה אי פעם באוניברסיטת אוקספורד - היום: חרדית ופרופ' למתמטיקה באוניברסיטה העברית

פעם הם היו בלתי נפרדים. אב ובתו הנוסעים על אופניים סביב אוקספורד או יושבים יחדיו בהרצאות - ילדת פלא בריטית מפורסמת ואביה שהוא גם המורה הפרטי שלה. כאשר שואלים אותו על התקדמותה יוצאת הדופן הוא ידבר במושגים של "אנחנו" ולא "היא",מבחינתו זאת הייתה עבודה מאומצת של שניהם ולא רק שלה.

רות לורנס ואביה הארי
רות לורנס ואביה הארי


רות לורנס, כיום בת 44, פרופ' למתמטיקה, חרדית מירושלים - הייתה בעברה הסטודנטית הצעירה ביותר של אוניברסיטת אוקספורד כאשר היא התקבלה ללימודים בגיל 10. שם, מיותר לציין, היא סיימה את לימודיהבתוך שנתיים בלבד והפכה לילדה הצעירה ביותר אי פעם בעלת תואר מאוניברסיטת אוקספורד. אביה של רות, הארי, רצה לכבוש את העולם עם בתו. לאחר שסיימה את לימודיה, אביה (שעד אז נפרד מאמה) נסע עם ביתו לארה"ב להמשך לימודיה בהרווארד ובאוניברסיטת מישיגן, שם חלקו דירה.יום אחד, כאשר רות החליטה לקבל על עצמה עבודה במרחק 9600 ק"מ משם, בירושלים, ולהתחתן עם עמית למקצוע המתמטיקה - אביה הארי, נשאר מאחור בארה"ב, ללא אפילו אשרת עבודה.

רות לורנס, כיום
רות לורנס, כיום


רות כיום מרצה למתמטיקה, פרופסור באוניברסיטה העברית ועדיין מתמטיקאית מבריקה, מומחית בתחום הקשרים המתמטיים השייכים לעולם האלגברה המסובך.
יש הרואים (בעיקר בבריטניה) את התפתחותה של רות כסוג של אכזבה, מכייון שציפו ממנה להיות "איינשטיין הבאה", אך אביה כלל לא חושב כך: "מעולם לא נתנו לי במה הוגנת להשמיע את קולי, אם אתה (המראיין הבריטי) אומר שהיא הייתה יכולה להיות יותר מדהימה ממה שהיא היום - אז מה? מעולם לא טענתי שהיא מבריקהבדרך "איינשטיינית" מסויימת".הכתבה, שפורסמה במקור ב"דיילי מייל" הבריטי, נועדה להראות כי הלחץ שהורים מפעילים על "ילדי פלא" לא תמיד מוביל לתוצאות טובות, אך לא ברור מדוע חייה של רות (שהתפתחו כיצד שהתפתחו) נחשבים על ידי ה"דיילי מייל" כאכזבה. גם לפי אביה של הארי: "אני גאה בה מאוד, היא הפכה למרצה מצויינת ואהובה".
אין ספק שיש לועל מה להתגאות, קטע מהרצאתה של רות:

[brightcove_iframe video_id='ratz_bareshet_174' autoplay='1' kid='' duration='0'']