רץ ברשת - "הלך מאתנו אדם יפה עם לב רחב ורחום". אמילי מואטי סופדת לחברתה רונית אלקבץ

אמילי מואטי סופדת לחברתה רונית אלקבץ שהלכה הבוקר לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן

יש מעט מאד אנשים שחלפו בחיי שכל פגישה איתם, לא משנות הנסיבות - היה בהן יופי וזו המילה שמלווה אותי מהבוקר, יופי על כל הטיותיו, הלך מאתנו אדם יפה עם לב רחב ורחום.
זה היה לפני יותר מעשר שנים, מסיבת עיתונאים באזור פיגאל בפריז בה התקיים פסטיבל הקולנוע הישראלי. פסטיבל קטן באותם ימים, שנלחם כל שנה על קיומו, התכבד להודיע כי רונית אלקבץ שכבר אז היתה שם דבר בצרפת, נענתה לבקשתינו לשמש נשיאה של כבוד.
הגיעו העיתונאים והגיעו אנשי הפסטיבל והאויר היה מתוח ושמח, כמעט חלום אבל מציאותי ומוחשי לחלוטין.
הסתיים שלב ההתמנגלות והאירוע התחיל, רונית התיישבה שם יפה עד כאב, עדינה בחכמתה הכובשת, חידתית ומרתקת, כמו אור שנדלק פתאום, כמו גשם ראשון כמו נווה מדבר איש לא עמד בקסם, גם הציניקנים והביקורתיים שבעיתונאים.
כי היא היתה בעיני מי שאהב אותה, מי שזכה להכיר אותה, רחוקה שנות אור מתדמית הדיווה, היא היתה מלכה אמיתית, היתה התגלמות של כל מה שיפה ורך בבני אדם.
הבוקר התקשר בן זוגי, כשהייתי בדרכי לתכנית של לוסי האריש "קיבלת הודעה?" שאל מודאג, "לא" המשכתי שמחה ועולצת ואז הוא אמר את זה ואיכשהו הדבר הראשון שעלה לי ממנה זה אותה רוקדת בחתונתי הראשונה לצלילי דלידה,
כל כך מלאת חיים לבדה ברחבה בשמלה שחורה דקיקה וזה מוזר כי לא ממש יצא לי לצפות בקלטת החתונה שלי ובכל זאת הזיכרון הזה של אדם שלא דומה לאף אחד, רוקד לבדו לצלילי דלידה.
איזה קסם חמקמק היה ברגע הזה ובתנועות העדינות שלה, כל כך רציתי שיהיה לי משהו מהאדם הנפלא הזה.

רונית אלקבץ עם בתה של אמילי
רונית אלקבץ עם בתה של אמילי


אני יודעת שיש ציפייה שאכתוב יותר אבל קצת לא נוח לי להכנס אל תוכן אישי מדי. תמיד אזכור איך לאחר לידת בתי הראשונה ואני אמא צעירה בת עשרים ושש, נקלעתי לתקופה הקשה ביותר בחיי, אלו שיודעות יודעות והיא היתה שם בלי שאלות ובלי הסתייגויות,
כאילו הכרנו תמיד ודאגה ושלחה אותי לאדם שחשבה שיכול לעזור לי וזה אכן קרה, הס קרה וחזרתי לחייך. בכל פעם שנפגשנו אמרתי לה שלעולם לא אשכח והיא צחקה את הצחוק המשחרר שלה וסמנה לי לרדת מזה כבר.
לא ארד מזה לעולם לא אשכח לה את זה. נוחי בשלום אדם יפה, תקסימי את אלוהים ותהפכי את השדים למלאכים, פתאומית לעד. שלחי לנו אור מלמעלה ואהבה וחמלה.

[brightcove_iframe video_id='ratz_bareshet_015' autoplay='1' kid='' duration='0'']
אמילי מואטי מתוך שיחת היום, דקות ספורות לאחר שקיבלה את ההודעה הקשה